Quote from Guest on 6 October 2006, 08:31Jag har under lite mer än en månad börjat löpträna på löpband men har även testat en gång i spåret.
Känner att konditionen blir bättre och bättre men jag har ont i knät inte på utsidan som på löparknä utan inuti knät om ni förstår hur jag menar.
När ja
Jag har under lite mer än en månad börjat löpträna på löpband men har även testat en gång i spåret.
Känner att konditionen blir bättre och bättre men jag har ont i knät inte på utsidan som på löparknä utan inuti knät om ni förstår hur jag menar.
När ja
Quote from Funbeat user on 6 October 2006, 08:41Om du känner att du får ont i knät när du tränar så ta det lugnt, gå hellre ner på färre minuter, så att du inte får ont, och håll dig till det kanske 7 träningsomgångar, eller något. Så kroppen hinner med.
Problemen du beskriver med ditt knä påminner om
Om du känner att du får ont i knät när du tränar så ta det lugnt, gå hellre ner på färre minuter, så att du inte får ont, och håll dig till det kanske 7 träningsomgångar, eller något. Så kroppen hinner med.
Problemen du beskriver med ditt knä påminner om
Quote from Torbjörn Ohlsson on 7 October 2006, 10:51Jag är absolut ingen expert och ska egentligen därför inte ge några tips. Dock hade jag ont i ett knä när jag sprng innan jul. Detta varade länge och kom efter 5-6 kilmeter varje runda jag sprang. Även om jag vilade i veckor innan jag sprang igen. Tänkte
Jag är absolut ingen expert och ska egentligen därför inte ge några tips. Dock hade jag ont i ett knä när jag sprng innan jul. Detta varade länge och kom efter 5-6 kilmeter varje runda jag sprang. Även om jag vilade i veckor innan jag sprang igen. Tänkte
Quote from Katarina Lindbäck on 9 October 2006, 18:17Hej!
Jag har länge haft problem med mina knän, på insidan, sticker till som en nål. Började för länge sedan i ena knät och kom nyligen över också till andra knät. I dag tog jag mig i kragen och gick till en naprapat (www.naprapatlabbet.se). Det fanns tyd
Hej!
Jag har länge haft problem med mina knän, på insidan, sticker till som en nål. Började för länge sedan i ena knät och kom nyligen över också till andra knät. I dag tog jag mig i kragen och gick till en naprapat (www.naprapatlabbet.se). Det fanns tyd
Quote from Hanna Boquist on 9 October 2006, 19:00Kan än en gång rekommendera senaste numret av min nya favvotidning, Outside. Där är det en knäspecial som är klart läsvärd!!
Kan än en gång rekommendera senaste numret av min nya favvotidning, Outside. Där är det en knäspecial som är klart läsvärd!!
Quote from Mats Prym on 14 October 2006, 21:01Hej! Jag har exakt samma erfarenhet som Kristoffer i ett tidigare inlägg. Upptäckte också att jag roterade utåt med höger ben och samtidigt vinklade höger fot utåt ganska mycket. Detta blev extra tydligt då jag skulle prova ut nya skor och filmade mitt lö
Hej! Jag har exakt samma erfarenhet som Kristoffer i ett tidigare inlägg. Upptäckte också att jag roterade utåt med höger ben och samtidigt vinklade höger fot utåt ganska mycket. Detta blev extra tydligt då jag skulle prova ut nya skor och filmade mitt lö
Quote from Funbeat user on 16 October 2006, 08:17Här finns lite stretch och träningstipps, kanske nått som passar..
http://www.mckinley.uiuc.edu/handouts/overusekneeinjuries/overusekneeinjuries.htm
Här finns lite stretch och träningstipps, kanske nått som passar..
http://www.mckinley.uiuc.edu/handouts/overusekneeinjuries/overusekneeinjuries.htm
Quote from Björn Norberg on 18 October 2006, 11:12Tack för alla tips och tråden! Jag hittade bilden på mitt knäproblem.
Nu har jag vilat pga förkylning och kommer nog inte kunna träna något denna vecka heller.
Var på biblioteket och lånade runners tidningar och har hittat lite där också. Ska ha koll på
Tack för alla tips och tråden! Jag hittade bilden på mitt knäproblem.
Nu har jag vilat pga förkylning och kommer nog inte kunna träna något denna vecka heller.
Var på biblioteket och lånade runners tidningar och har hittat lite där också. Ska ha koll på