Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonNy tempohoj..
You need to log in to create posts and topics.

Antar att tråden redan finns men orkar inte leta...jag är i färd med att köpa ny cykel. Jag är anmäld till kalmar och är därför inne på en tempohoj, det är triathlon jag ska syssla med i framtiden, jag har tittat på en P2C UL cervelo hos lewasport, vilka

Föredrar också Cervelo, köpte min första tempohoj i slutet på November, det blev en P2:a men med SRAM Force ifrån Radsport Smit i Tyskland.

Det hade säkert fungerat lika bra med en sidoimporterad Focus ifrån Wiggle med. Jag har alltid gillat Cervelo, och

tack!!

Tittar man på de som såg "seriösa" ut i Kalmar i somras så var där en betydande andel som körde Cervelohojar.

Verkar helt klart vara en bra cykel om man har råd med den, de är fårhållandevis dyra, men nog av bra kvalitet. Har bara hört bra saker om dem.

Problemet med min Cervelo P2 är att det har kommit en hel del nya tempohojar som ser extremt coola ut och jag är ju av naturen en person som inte drar sig för att spendera pengar på mitt idrottande... men jag kan inte komma på ett enda vettigt skäl att by

okej... jag är 1,86 lång- har en lång rygg och har fått lida pga detta ( två diskbråck). kommer förmodligen inte kunna sitta super aerodynamiskt på cykeln

Personligen tycker jag att P2C och andra lite mer klassiskt formade är klart snyggast.

Jag tycker Avélo Trifect är rätt snygg (och billigare än Cervélo).

Kanske för att jag har en själv.. 😉

http://www.avelo-bikes.com/cutehack/data/upimages/1202317272.jpg

satan vad snygg den är

Japp, den med flera andra är ok för mig. Det är något med icke-rak framkant på "röret" mellan vevhus och sadel som stör mig på en del andra cyklar.