Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonNy tempohoj..
You need to log in to create posts and topics.

Avélo är inte de enda som marknadsför den ramen:

http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/ZXFRPXSPC/stealth-pro-carbon-frame

Inget unikt att flera importerar samma asiatiska ramar och sätter egna klistermärken på.

I mitt fall ville jag ha en komplett tempocykel, färdigmonterad och klar och inställd för mig. Eftersom jag är nybörjare så spelade märket mindre roll (tror det faktum att det är tempo-geometri är viktigare än märket). När jag köpte så var en Avélo 20% bi

Även Stevens har en tempohoj på sammar ram som Planet-X mfl.

http://www.stevensbikes.de/2010/index.php?bik_id=196&lang=sv_SE

Kör på en sån själv och tycker det är mycket ram/cykel för pengarna vilket man inte kan säga om Cervelo.

Avelo speedmachine heter även "Ribble Aero TT" och kostar strax under GBP600

"det är mycket ram/cykel för pengarna vilket man inte kan säga om Cervelo."

Vad är det för argument? Prisvärd är INTE detsamma som billig. Så om du aldrig köpt eller provat en Cervélo, eller på annat vis skaffat dig ingående kunskap om cykelns egenskaper

Håller med, prisvärd är oftast inte det samma som billig.

Tror både Avelo och Cervelo kan vara nog så prisvärda, beror helt vad man är ute efter. Tex så har Cervelo bra andrahandsvärde, vilket många asiatiska carbonramar inte har (och antagligen inte min

Har ni båda Cervelo eller 🙂

Säger inte att Cervelon på något sätt är en dålig cykel, men får jag ut samma prestanda på en cykel för 20kkr som en för 30kkr så är det rätt lätt att jag tar mest cykel för pengarna, blir mer pengar över då att skaffa hjul

Jag har inte gjort någon hemlighet av att jag åker Cervelo. Efter vad jag kan utläsa av Reines inlägg gör han inte det.

Dels är det svårt att definiera prestanda: tid A till B är till synes enkelt, men innehåller flera parametrar såsom manöverbarhet, kr

Åker Cervelo, men skulle inte gjort det om det inte var rea, €1399 var min gräns för ramkit, 11:orna stod bredvid med €1900 på lappen.

Nej, jag kör inte Cervelo.

Svårt det där med pris och kvalitet på cyklar.
Tycker generellt att en tempohoj ska (för mig) uppfylla:
- Får inte kännas sladdrig/glappig, utan måste vara gedigen, utan att för den skull väga mer
- Ska passa min längd/vikt/osv