Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNya Däck
You need to log in to create posts and topics.

Jag tycker att Michelin Krylion Carbon är bra. Finns säkert de som rullar lite lättare och har lite bättre grepp - men frågan är då om de håller lika länge. Och priset är vettigt.

Jag har kört drygt 450 mil på ett par och det finns en del mil kvar på dem

Har kört med Vittoria Rubino Pro på nått år på träningshjulen och tycker dom funkar bra och priset på dom är något lägre än topp däcken,

har även kört på det ännu billigare Zaffiro Pro och även det funkade bra för mig, för en kompis så blev det sprickor

Michelin Krylion Carbon ,köpte ett par på cc för 2 min sen 25.er,hoppas mycket på dom:)

Märkte igår att alla blöta löv kändes ovanligt sliriga. Kan det bero på att pendlardäck börjar bli väldigt gamla? Nån som vet om gamla cykeldäck (typ billigare Michelin) tappar greppet på samma sätt som gamla bildäck då materialet hårdnar?

Upplevde lövhalka första gången för säsongen igår.
Undrar om man ska sätta på lite grövre mönstrade däck eller vänta tills det är dags för dubbarna? Måste skaffa nya dubbdäck i år.

Continental GP4000. Klockrent! Fast kostar en del men det är det värt. Inte en punktering på 4 år (borträknat då jag hade klämt slangen mellan däck o fälg) (H)
Rullar otroligt bra. DÅ slipper du köra "aerofäljar" so kostar betydligt mer (V)

4000S som är ett bättre däck än 4000.
Attack/Force är bra som träningsdäck
Vittoria Revolution KXS med vändbar variant. Två saker i en!

har ounkat GP4000S flera gånger nu. Inte alls så nöjd med dem.

Det beror kanske på pilotens vägval och inte däcket.

Jag har börjat köra med Tufos tubdäck för kanttråd... och det är i en helt annan dimension. Supermjukt och gosigt, bra rull och grepp och med några extra bar.