Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Nä, men minst ett villa man läsa in, att sätta alla som ignorera är ju ganska lustigt. Men visst, jag vänjer mig vid detta också, som jag har vant mig vid alla andra fel.

Du har rätt, dumt av Olle att inte sätta läs in på just det passet man vill ha, och ignorera på de andra. 😉

Men om man nu har startat en import är det lite konstigt att ha "ignorera" alla pass som standard eller? Det finns ingen vettig logik i det. Sen att systemet inte kan vet vilka nya pass man inte har lust att importera är väl ett annat problem...

Sen sakn

Magnus H, många importerar nog bara ett pass i taget... tror jag.
Och jag tycker ju att default borde va att nya pass ska läsas in och att man sedan aktivt får välja bort de man inte vill ha med!

Tja, hur många som gör på olika sätt är inte gott att veta, det finns argument för bägge lösningarna. Jag gav ett exempel på när det är bättre att göra som det är nu.

Japp och jag var tvungen att säga emot för sån är jag! 😉

Jag är en sån (H)

Instämmer i kören som tycker att det nya förfarandet är ologiskt. I regel vill man ju åtminstone importera sitt senaste pass. Systemet som var tidigare fungerade perfekt tycker jag.

Är det bara jag som måste importera nya pass två gånger? Fäörsta gången så kommer inte jag till redigera passet utan for en länk till kalendern istället???

Jo, så har jag fått göra på sistone också. Mycket irriterande.