Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningnya remmar till paddlar?
You need to log in to create posts and topics.

12

Då är det konstigt att även de duktigare grupperna i min klubb simmar med paddlar för att slipa tekniken... Jag tycker att paddlar är suveränt både för styrka och teknik.

Johanna: nej jag fick inget skavsår, hade de på i några timmar totalt.

Och jag kan hålla med Lennart om att paddlar inte är superbra om man inte redan har toppen teknik. För med paddeln så blir det "ok" att använda fel teknik och ändå ta sig framåt. Man

Johanna! Prova att simma med "fist gloves", dvs precis tvärt emot paddlar. Det är bästa metoden för att få upp känslan för hur armtaget ska utföras. Med fel teknik får du sparka dig trött för att hålla vattenläget. Paddlar kan kanske vara bra för elitsimm

Fungerar det inte att bara simma med knuten hand, behövs verkligen en specialanpassad handske för detta? Känns som något TI-påhitt för att tjäna lite mer pengar.

Jag tycker alla kan använda sig av paddlar, men beroende på vilken nivå man är på bör de anv

Rasmus,
Klart TI vill tjäna pengar, men ingen tjänar i längden pengar på produkter som ingen vill ha och som inte fyller någon funktion. Du avgör själv så klart, men prova att simma med knuten näve och tänk efter. Är du avslappnad i handleden? Simmar du n

För mig har det funkat bra att använda paddlar, och jag tycker att de har hjälpt mig att utvecklas. Men då hade jag en hyfsad teknik innan jag började med dem så jag kan inte jämföra med totala nybörjare.

Jag har aldrig testat fistgloves men om jag gör

Bra tips Karin med resårbandet. Det ska jag införskaffa!

Jag tycker också att paddlarna har hjälpt mig till att få bättre teknik och när jag simmade i motionsgrupp med simtränare så körde vi alltid paddlar. Ska tilläggas att det var många i motionsgrup

typiskt, när jag väl hade köpt ett par perfekta remmar till paddlarna så hittar jag inte den ena av paddeln. Lustigt att en paddel har kommit bort, men inte den andra. *skit*

Nu blir jag lite irriterad för jag vet att den kommer att dyka upp förr eller s

12