Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har haft ett längre uppehåll från löpning pga ett knä som bråkade mer än jag orkade. Nu när jag så smått tagit tag i löpningen igen har jag upptäckt att min vänstra sko är annorlunda sliten än min högra. Vid en närmare titt visar det sig att jag prone

Nya skor är alltid trevligt, men jag tänker så här: 🙂

Du verkar ha någon slags obalans i muskulaturen och då framför allt i sätet men även i bålen. Svaga sätes-och bålmuskler påverkar stabiliteten i höfterna som sen fortplantar sig neråt i kroppen.

O

Jag säger inte att inlägg alltid är dåligt, men jag tycker inte att det är det första du ska prova. Det är en bra idé att skaffa minimalistiska pjuck, det är i princip bara i tjockskor som det behövs pronationsskydd i. (Testa att springa barfota på en g

Köp nya, neutrala skor med litet eller inget drop.

Börja träna vader och lår för att stärka muskulaturen. Vill du inte gå på gym så kan du göra tåhävningar i trappan eller på en tröskel (gärna upp på två ben och sakta ner på ett). Knäböj med bara kroppsv

Åke och Börje har rätt.
Den nya människan är helt annorlunda. 😉

Född 1938 så är jag uppväxt på platta tunna skor. Jag + en majoritet hade förr olika problem med kroppen.
När vi började med uppbyggda skor så försvann de flesta problem. Inlägg var något

Prova sulor. Jag håller visserligen till 100% med Sylvia om att ta itu med orsaken till din sidoolikhet. Men även om det är muskulär obalans eller något annat som kan rättas till så tar det ju ett tag att få ordning på kroppen och man vill ju kunna spring