Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNya skor-maraton imorgon?
You need to log in to create posts and topics.

Fick mina nya Asics Kayano från Startfitness idag. Är inne på mina tredje par. Vad anser ni; kan jag köra en maraton imorgon i de nya utan att först ha sprungit in dem? Vågar jag det?

Jag hade inte gjort det. Definitivt inte.

Sitter dom skapligt....så varför inte..????
Jag missade mina skor till Åland Marathon ett år och eftersom min löparkompis Bertil L Jansson var så pass sjuk innan start att han inte kunde starta så fick jag överta hans skor. Lite för små men loppet gick br

Tjatgubben....glömde säga att jag två gånger har haft sådana skohaverier att jag köpt nya dagen före ett marathonlopp. Trampa i den ena dojan å köpa...å sen hem å kuta marathon. De e inga problems som jag ser det med alla dom finfina skorna som nu finns p

Om du är bekant med märket/modellen och passformen känns bra, så borde det inte vara några problem. Men det går ju att säkra upp med 2 lagersstrumpor och/eller Compeed-plåster med förståss på utsatta ställen. Även tex Helosan-salva att smörja in fötterna

De sitter som gjutna! Tror jag chansar. Mina gamla har gått(sprungit) ca 120 mil så de är ganska nötta. Springer 90% asfalt så de slits ganska fort. Jag tar de nya!

Titta noga på skorna. Ibland ändras designen från ett år till nästa. Sömmar kan vara flyttade, t.ex.
Om modellen inte är ändrad är det antagligen OK. Men om det är Växjö du ska springa, så sätt dina gamla skor vid varvningen och byt vid minsta besvär, INN

Mister Blister; Det var en god idé med de gamla skorna. Det är Växjö som gäller! Gör så! Tack för tipset.

Vill bara tala om att det fungerade hur bra som helst i nya oinsprungna Asics Kayano! Inga problem alls!