Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag sprang Midnattsloppet senast 2009 och då va det en helt annan sträckning än vad det är idag. Jag tror även att det ändrats en hel del gånger under loppen fram tills nu. Själv tycker jag att det är riktigt tråkigt med tanke på att det blir svårt att jä

Vem bryr sig? Varje tävling är en ny tävling.

Om jag skall försöka gradera Midnattsloppen i Göteborg efter snabbhet bana.

Det snabbaste var 2008 , sen kom 2011 följt av 2009 och 2010 och den långsammaste banan är nog 2012. Så stor skillnad är det inte. 2012 banan innehåller rätt många raksträckor

Ser fram emot banan!
Ännu inte sprungit ML i Gbg!
Sprang några i Stockholm på 80-talet!
Synd att man inte kan se dom resultaten nu!

Jag tycker att det är roligt att jämnföra tider från tävlingar som man springer precis som jag har runder där jag jämnför mina tider. Så jag bryr mig 🙂 Tack Stefan för din utmärkta analys av banorna!

Som lite inblandad i arrangemanget så kan jag säga att arrangörsstaben skulle inget att önska sig att kunna få ha samma bana år efter år, men orsaken till de flesta banförändringar beror olika typer av myndighetsbeslut i några fall har det också berott på

Jag håller inte med dig Stefan. Förra årets bana var, förutom hal och vattendränkt, också oerhört knixig. Alla tvära svängar drog ned farten. Så även om det är betydligt fler backar i år tror jag att årets bana är snabbare. Hoppas nu bara att jag kan bevi

Tror att tidsskillnad främst beror på personliga egenskaper.

Är du van vid backar eller känns vägbullor jobbit?

Njut av loppet i morgon och använd ytterkurvorna.

Bara att öka tempot uppför så går det bra..

Har kollat banan via Google Earth! Det ska nog inte bli några större problem detta!
Kan bli trångt Slottskogsgatan-Mariagatan-Älvsborgsgatan, pga spårvagnsspår, men annars är det inga problem. Bara ett par backar att räkna med, Säldammsbacken efter 900 me

12