Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonnybörjar triathlon?
You need to log in to create posts and topics.

12

Är sugen på att prova på triathlon men skull vilja göra det i en breddtävling, passande för överårig debudant som är cykelnovis, crawlar hellre än bra och hade hyffsad löpform för 18år sedan 😉
Dvs har triathon kommit dithän att det finns tävlingar med en

Utanför Linköping kör såväl Gammalkil som Björsäter riktigt härliga tävlingar med stor bredd.
Har själv inte kört Björsäter så jag vill inte kommentera den förutom att jag bara har hört gott om den.
Gammalkil har jag kört 2 ggr och det är riktigt kul!

h

Andrew, jag får virusvarning på din länk?

Mattias, i de olika distriken genomförs länscuper. Brukar handla om trevliga minitriathlontävlingar (ex. 300 m sim, 2 mil cykel, 3 km löp) som ger lite skolning. Se min länk nedan, välj "Distrikstävlingar" iställ

Jag gjorde min debut på Lidingö Terräng i somras, bestämde mig under sommaren efter att ha simmat i Vansbro. Crawlar inte och hade som mål att klara 3 timmar och bli typ sist. Sist blev jag inte, bara näst sist på 2,52 h. Superkul med triathlon och bra st

Anders // Konstigt, jag får inte det och sitter ändå hyffsat bakom väggar o filter..
Googla Gammalkil Tri och se om det blir bättre då.

Kalmar körde både Sprint och Mini på fredagen, vilket var otroligt poppis och brett!

Jag vill göra ett tillägg: Det är superkul med Triathlon, våga pröva det!

Om jag har fattat det rätt så bestäms årets tävlingar i början på året men kolla årets trådar för loppen så får du säkert inspiration (t+)

Ja Andrew, konstigt. När jag googlat mig till Gammalkils IF:s hemsida går det bra fram till dess jag väljer fliken triathlon, för då blir det virusblock. Kan bero på min AVG security-brandvägg.

I alla fall, jag lobbar vidare för distriktstävlingarnas för

Tack för svare så här långt 🙂
Är alltid kul med nya utmaningar
Stämmer att jag finns i östergötland men det finns inga hinder i att arrangemang ligger en bit bort, ger ju en anledning att få uppleva vårt vackra land

Jag tror att nästan vilken sprint som helst funkar som premiär. Det brukar alltid finnas nybörjare.

Själv debuterade jag på Mitt i Borås triathlon. Mysigt familjärt arrangemang, och gott om nybörjare! Roligt att få se Colting tävla sida vid sida vid oss

Hohoho, är jag en stor grabb?

Mattias, Linköping Tri brukar köra lite "träningstävlingar" så kan vara värt att kolla deras hemsida. http://www.linkopingtriathlon.se/
Finns en Tri-klubb i Norrköping också.
I Linköping finns även NocOut.se som har en hel d

12