Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonnybörjar triathlon?
You need to log in to create posts and topics.

12

I Norrköping har vi under 2011 haft duathlon-tävlingar. Då är det först löpning, sen cykel och sen löpning igen. Mycket trevligt!

Nästan alla de större tävlingarna har även motionsklass förutom olika tävlingsklasser, och det är absolut lämpligt för nybörjare som vill prova på triathlon. Håll utkik på tävlingskalendern på triathlonförbundets hemsida under våren (alla tävlingar brukar

Beskrivningen "överårig debutant som är cykelnovis, crawlar hellre än bra och hade hyfsad löpform för 18 år sedan" är nog en ganska rättvis beskrivning av den svenske medel-triathleten, om vi skall vara ärliga. (Men det är klart: vi har ju en urstark elit

Jag debuterade på olympisk distans på Stockholm triathlon, tävlingsklass. Jag crawlade inte alls, men bröstsimmar fortare än många crawlar och cyklar och springer acceptabelt. Lite otippat gick simningen katastrofalt dåligt, solen ställde till det lite fö

Debuterade i Arvika i år.
Olympisk distans.

Tillhör den skaran motionärer som har några extra kilo på magen, ambition att bli bättre men inte riktigt tid eller förutsättningarna.
Funderade ett bra tag på om jag skulle våga mig iväg på en triathlon tävlin

Ännu ett tips för den som vill mjukstarta:
Käringsund Triathlon på Åland
http://www.triathlon.ax/sv/valkommen

Men jag håller med tidigare talare: det är hög medelålder och kul. Bara att anmäla sig.

Jag började för några år sedan på kortare sprintlopp u

Hej
Alla sprint tävlingar (triathlon) som finns i detta avlånga land är troligtvis inga problem för någon.. och då bör man givetvis vara simkunnig.

Vi har kört en prova på tävling två år i rad och vi har haft damer som simmat bröstsim, hämtat sin badrock

Jag går ut stenhårt: Ironman Kalmar 2012.

Fakta:
Snudd på 50 år gammal.
Löpning: Halvmaran i fjol sub 90.
Simning: Crawlkurs i höstas. Där finns det en del att jobba på, kan jag säga....
Cykel: Tja, jag har ju en racer, men har aldrig cyklat längre än 9

12