Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har precis börjat springa, har hållt på två månader och skulle inte kalla mig annat än motionär. Just nu orkar jag inte springa så långt, för det mesta springer jag 5 km i långintervaller ca 3 ggr i veckan men siktar såklart framåt.

Jag skulle vilja

När du ska äta är väldigt individuellt, testa lite olika varianter och se hur kroppen reagerar. Vad du ska äta går inte riktigt heller att svara på men du behöver i alla fall knappast justera mängden när du springer så lite som 15 km i veckan. Vatten behö

Du behöver nog inte tänka så mycket på sådant i nuläget. Ge dig bara ut och spring för att du vill och för att det är roligt 🙂

kanske göra fothävningar i trappa så du stärker hälsenan osv

Jag har faktiskt vatten med mig på mina korta rundor. Inte för att jag direkt behöver det, men tycker att det hjälper att dricka en liten klunk när jag blir torr i munnen. Det ger liksom mer ork, trots att det "bara" är kranvatten. Psykist? antagligen men

Två saker behöver du tänka på:

1.) Spring så mycket du kan och orkar. Promenera när orken inte räcker till ocxh skäms inte för det. All träning är bra träning. Se till att träningen känns rolig. (Micke M (t+) (t+) )

2) Ingnorera alla idiotiska råd om lö

Stalltipset som har fungerat bra för mig är att öka försiktigt och långsamt. Antingen tempot på en bekväm distans eller distansen men aldrig båda, snarare är det en bra ide att sänka tempot om man försöker öka sin distans.

Tack för tipsen. Ni har nog rätt att jag bara ska ge mig iväg. Det är lite typiskt mig att hitta ett nytt intresse och gå in för det 200 %.
Just nu motiverar jag mig med att jag ska springa ett 5 km lopp om ett par veckor.
Slutade röka för tre år sedan

Jag har också stoppljusproblematiken. Men tycker att det har blivit bättre. Vet inte varför - åldern kanske.
Men när jag stör mig för mycket använder jag cliniques redness solution serie. Men inte vid träning. Men rödheten kommer också när jag skrattar, e

Knallröd är bättre än blå-lila som jag brukar bli trots att jag hållt på och tränat rätt länge.

12