Quote from Guest on 15 May 2009, 21:45Vill springa mitt första halvmaraton. Känner mig hyfsad tränad och är snart redo för ett halvmaraton. Det finns en del lopp att välja på så jag undrar om någon vet vilket lopp som är en bra "första gången-lopp". Har bara sprungit 5 km lopp tidigare. Sikta
Vill springa mitt första halvmaraton. Känner mig hyfsad tränad och är snart redo för ett halvmaraton. Det finns en del lopp att välja på så jag undrar om någon vet vilket lopp som är en bra "första gången-lopp". Har bara sprungit 5 km lopp tidigare. Sikta
Quote from Funbeat user on 15 May 2009, 21:55MÅNKARBO HALV MARATHON naturligtvis. Nytt för i år men förra årets helmara var en ren skär succe.?!...6 mil från Sthlm...VÄLKOMMEN.!
MÅNKARBO HALV MARATHON naturligtvis. Nytt för i år men förra årets helmara var en ren skär succe.?!...6 mil från Sthlm...VÄLKOMMEN.!
Quote from Funbeat user on 15 May 2009, 22:00Halvmaran har börjat bli min favoritdistans, inte lika slitsamt som en mara men mindre mjölksyra än 10 km lopp. Ändå kan jag rekommendera att springa något millopp också för att få lite tävlingsvana.
Viktigast när man bara vill klara loppet är ett s.k. l
Halvmaran har börjat bli min favoritdistans, inte lika slitsamt som en mara men mindre mjölksyra än 10 km lopp. Ändå kan jag rekommendera att springa något millopp också för att få lite tävlingsvana.
Viktigast när man bara vill klara loppet är ett s.k. l
Quote from Funbeat user on 15 May 2009, 22:18Det där var nog de bästa rekommendationerna av träning å annat som jag någonsin läst inför debuten av ett halvmarathon,,,,tack Jonas U..Själv har jag väl kutat ett tiotal men typ som omväxling etc. Tonen i din beskrivning är superbra å jag säger tack igen
Det där var nog de bästa rekommendationerna av träning å annat som jag någonsin läst inför debuten av ett halvmarathon,,,,tack Jonas U..Själv har jag väl kutat ett tiotal men typ som omväxling etc. Tonen i din beskrivning är superbra å jag säger tack igen
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 21:05tack för tipsen.
Ska fundera på jag ska springa någon mil-lopp innan. Men jag är lite ivrig att springa längre på en gång;)Kjell: Månkarbro!! Det låter bra. Jag bor strax utanför Enköping. När är det??
tack för tipsen.
Ska fundera på jag ska springa någon mil-lopp innan. Men jag är lite ivrig att springa längre på en gång;)
Kjell: Månkarbro!! Det låter bra. Jag bor strax utanför Enköping. När är det??
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 21:09Här hittar du diskussionen om månkarbo 🙂
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=344073
Här hittar du diskussionen om månkarbo 🙂
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=344073
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 21:27Ehum, för tydlighetens skull så måste jag poängtera att det är en länk till en Tävling, ingen diskussion.....även om det tyvärr liknar en sådan på många sätt. 😉
Ehum, för tydlighetens skull så måste jag poängtera att det är en länk till en Tävling, ingen diskussion.....även om det tyvärr liknar en sådan på många sätt. 😉
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 22:35Hm, sant 🙂
Hm, sant 🙂
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 08:33Här har du en röst till på långpassen. Det är individuellt hur kritiska de är tydligen men för mig är de A och O. När du byggt upp till lite längre pass kan du mot slutet lägga in en tempoökning i en kvart. Farten skall då ungefär vara det tempo du uppska
Här har du en röst till på långpassen. Det är individuellt hur kritiska de är tydligen men för mig är de A och O. När du byggt upp till lite längre pass kan du mot slutet lägga in en tempoökning i en kvart. Farten skall då ungefär vara det tempo du uppska
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 19:21Ja den där rackarens Roger Andersson i Sala kom ju på en underbart finfin ide inför kommande marathon samt Halvmarathon-lopp. Han inbjuder alla att tillsammans med honom samt ett gäng glada Sala-löpare testa banan i ett eller flera var på typ några datum.
Ja den där rackarens Roger Andersson i Sala kom ju på en underbart finfin ide inför kommande marathon samt Halvmarathon-lopp. Han inbjuder alla att tillsammans med honom samt ett gäng glada Sala-löpare testa banan i ett eller flera var på typ några datum.