Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNybörjare målsättning
You need to log in to create posts and topics.

Jag har precis börjat springa (igen) och kör enligt det här programmet: http://iform.se/traning/traningsprogram/lopprogram-spring-5-km

So far so good, tycker jag. Enligt det programmet så kommer jag kommer klara att springa 5 km i början av april och fu

Hej Mia!

Vad kul att du börjat springa, är det inte underbart?? Jag började på ett liknande program i Mars och tog mig från 0 till 5km på 10 veckor har jag för mig att det var. Sedan fortsatte jag av bara farten och helt plötsligt sprang jag 10km, nu 10

Det går säkert bra med 7,5 km. Första gången jag sprang ett 5km lopp hade jag sprungit 4 km som mest och det gick hur bra som helst. Och nu har du ju en hel månad på dig efter att du kommit upp till 5 km på träning.
Lycka till!

Ja, men då är det spikat! Då anmäler jag mig på 7.5 km 🙂

O, så spännande!

Oooooh, så roligt!

Jag avskyr tidningen iform nästan jämt men deras löpprogram tycker jag är mycket bra eftersom de är noggranna med att öka distanser, tider och fart långsamt. Sånt är jätteviktigt ur en skadesynvinkel. Risken med att ha 7 km som mål är

Håller med "väskan" om att du ska satsa på 7,5 km....det innebär ju tre kilometer ytterligare av glädje och ren skär njutning...å glöm nu inte att ha kul under loppet på alla de vis som du kan...å så välkommen i gänget som både tränar å så ibland springer