Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej,
Jag har nyligen köpt en garmin forerunner 305 och skulle vilja ha lite nybörjartips.
Har laddat ner Sporttracks och försökt att leka lite med det.
Jag kan se min puls, hastighet, sträcka och på karta vart jag har sprungit.

Det som jag undrar lite om

Läs manualen, där står precis allt du undrar över.

>Det som jag undrar lite om är om det går att se en karta i klockan?
Nej

>Hur fungerar det att rita en sträcka och sen föra över och springa efter den?
Vet ej

>Hur fungerar det att göra ett eget tränin

Det som jag undrar lite om är om det går att se en karta i klockan?
S: Njae, ingen riktig karta, men en plottning av hur du sprungit.

Hur fungerar det att rita en sträcka och sen föra över och springa efter den?
S: Läs manualen eller bara testa i program

Tack för bra svar

Sist jag var ute och sprang med den så sprang jag i en slinga, två varv.
Vid varje nytt varv tryckte jag på "lap" på klockan för att kunna se olika varvtider med mera. Men jag får inte upp det i SportTracks.
Och nästa gång jag springer

Vet inte hur SportTracks visar laps men jag vet att det går 🙂

För att få över en löprunda så att du kan springa mot dej själv (det är skitkul!) så tar du upp rundan i Garmin Training Center, markerar den och väljer "New Course from History". Sen klicka

Men om man slår av GPS:en så får man ingen kaloriförbrukning, i alla fall inte jag. Jag skickade ett mail till Garmin men de bara hänvisade till att jag skulle ringa supporten och det har jag gjort en gång. Satt en och en halv timme med en telefonsvarare

Christoffer! i Sporttracks vid pilen "Översikt" välj "Tempo"
I listen ovanför diagramet välj den gula rektangeln till vänster. Kryssa i "inspelade etapper" så ser du dina laps...

Först vill jag bara säga att med så urbota användarovänliga gränssnitt som Garmin har i sina Forerunner-klockor så känner man sig alltid som nybörjare.

Fördelarna överväger dock nackdelarna så jag springer jämt och ständigt omkring med min 305:a på armen

Hej, Jag har nyligen fått en FR 305 i "julklapp" (i förtid) och jag har som man bör läst manualen utan och innan, MEN har stött på ett problem som inte går att få svar på i manualen.

När jag är ute på en runda, säg en onsdag, och avslutar passet med att

Håll knappen "lap" intryckt så ställer klockan om sig för en ny runda 🙂

12