Quote from Guest on 20 October 2010, 20:02Hej Hej!
Nu har jag bestämt mig...jag ska börja löpa! Och för att det inte ska gå åt skogen så som det gjort för mig förut med nya träningsvanor, så tänkte jag att jag skulle skaffa mig lite extra stöd här på FunBeat!
Jag har alltid tränat i någon form
Hej Hej!
Nu har jag bestämt mig...jag ska börja löpa! Och för att det inte ska gå åt skogen så som det gjort för mig förut med nya träningsvanor, så tänkte jag att jag skulle skaffa mig lite extra stöd här på FunBeat!
Jag har alltid tränat i någon form
Quote from Funbeat user on 20 October 2010, 20:12Det som hjälpte mig och fick mig att börja träna mer kontinuerligt är följande:
1. Satsa långsiktig, skynda långsamt blabla
2. Börja köra kortare pass i lugnt tempo. Kör efter tid istället för sträcka. 5 minuter i en riktning och sedan samma väg tillbaka
Det som hjälpte mig och fick mig att börja träna mer kontinuerligt är följande:
1. Satsa långsiktig, skynda långsamt blabla
2. Börja köra kortare pass i lugnt tempo. Kör efter tid istället för sträcka. 5 minuter i en riktning och sedan samma väg tillbaka
Quote from Funbeat user on 21 October 2010, 08:07Vill inte att detta ska bli någon löpteknik-tråd men en viktig sak när du drar igång är se till att din stegfrekvens är tillräkligt hög. Detta speciellt med tanke på dina knän och med ett långsiktigt perspektiv.
Varva belastningen så att du kör lättare
Vill inte att detta ska bli någon löpteknik-tråd men en viktig sak när du drar igång är se till att din stegfrekvens är tillräkligt hög. Detta speciellt med tanke på dina knän och med ett långsiktigt perspektiv.
Varva belastningen så att du kör lättare
Quote from Funbeat user on 21 October 2010, 09:19Jag är alltid med och kommenterar trådar med likande innehåll. Låt mig poängtera att min åsikt alltid är att mål som är baserade på sträckor och tider enligt mig nästan alltid leder till att man avbryter sin träning när man inte har en inövad rutin.
Anle
Jag är alltid med och kommenterar trådar med likande innehåll. Låt mig poängtera att min åsikt alltid är att mål som är baserade på sträckor och tider enligt mig nästan alltid leder till att man avbryter sin träning när man inte har en inövad rutin.
Anle
Quote from Funbeat user on 21 October 2010, 11:20Jag vill dela med mig lite av mina upplevelser av något liknande, i början av förra året. Jag skulle börja springa. Tog det lugnt i början, lyssnade på kroppen, upplevde inte att jag pressade mig, vilade om jag kände att det behövdes. Samtidigt så fanns t
Jag vill dela med mig lite av mina upplevelser av något liknande, i början av förra året. Jag skulle börja springa. Tog det lugnt i början, lyssnade på kroppen, upplevde inte att jag pressade mig, vilade om jag kände att det behövdes. Samtidigt så fanns t
Quote from Funbeat user on 21 October 2010, 11:25Håller med Danne till 100% - strunta i tid och sträckor, fokusera på regelbundenheten.
Någon trodde att du säkert kan springa en halvmil redan idag. Nu är jag visserligen mer än dubbelt så gammal som du, men jag kan säga att det hade jag INTE kunnat när j
Håller med Danne till 100% - strunta i tid och sträckor, fokusera på regelbundenheten.
Någon trodde att du säkert kan springa en halvmil redan idag. Nu är jag visserligen mer än dubbelt så gammal som du, men jag kan säga att det hade jag INTE kunnat när j
Quote from Funbeat user on 21 October 2010, 15:35Håller med Annelie. Har känd likadand .Men genom olika aktiviteter har kunnat hålla gnistan till löpning och tävling. Håller fortvarande med många sporten. 🙂
Håller med Annelie. Har känd likadand .Men genom olika aktiviteter har kunnat hålla gnistan till löpning och tävling. Håller fortvarande med många sporten. 🙂
Quote from Funbeat user on 21 October 2010, 18:01Det svåraste med löpning är motivationen, och som du säkert vet så går den upp och ner som en berg och dalbana.
Jag tror att du redan idag kan springa 5 km eller längre. Det gäller att ställa sig in i målet. Det viktigaste i början är att du springer din
Det svåraste med löpning är motivationen, och som du säkert vet så går den upp och ner som en berg och dalbana.
Jag tror att du redan idag kan springa 5 km eller längre. Det gäller att ställa sig in i målet. Det viktigaste i början är att du springer din
Quote from Funbeat user on 21 October 2010, 19:18Danne TH - nu fick jag börja brodera igen!
Danne TH - nu fick jag börja brodera igen!