Quote from Guest on 18 August 2013, 19:47Jag ska köpa min första racer och har inte så stor koll vad som är bra och inte. Jag är student och har därför inte så mycket pengar. Jag har kollat mycket på Scott Speedster 60. Skulle den funka för en nybörjare som jag? 🙂
Jag ska köpa min första racer och har inte så stor koll vad som är bra och inte. Jag är student och har därför inte så mycket pengar. Jag har kollat mycket på Scott Speedster 60. Skulle den funka för en nybörjare som jag? 🙂
Quote from Funbeat user on 18 August 2013, 19:57Beror lite på vad du vill med din cykling. Men för 4.995:- är det väl en ok instegscykel. Tycker du det är kul med cykling, kommer du vilja köpa en ny inom 1-2 år, med bättre ram och komponenter.
http://www.cykelcenter.com/scott-speedster-60-p-909-c-143.
Beror lite på vad du vill med din cykling. Men för 4.995:- är det väl en ok instegscykel. Tycker du det är kul med cykling, kommer du vilja köpa en ny inom 1-2 år, med bättre ram och komponenter.
Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 08:57Nej, undvik ovan racer. Du kommer att bli grymt besviken. Dåliga växlar, konstiga växelreglage och dåliga hjul.
Bör upp i 10 000 kr klassen på blocket istället
Kanske den här
http://www.cykloteket.se/scott-speedster-20-racer/20002/produkt.html
Nej, undvik ovan racer. Du kommer att bli grymt besviken. Dåliga växlar, konstiga växelreglage och dåliga hjul.
Bör upp i 10 000 kr klassen på blocket istället
Kanske den här
http://www.cykloteket.se/scott-speedster-20-racer/20002/produkt.html
Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 08:58Glömde att berätta att hjulen till ovan är ingen höjdare heler
Glömde att berätta att hjulen till ovan är ingen höjdare heler
Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 13:05Se om du hittar en begagnad Columbus PINTA eller liknande. De har bra genomgående bra komponenter. Du bör iaf inte köpa en cykel som har sämre växlingsreglage fram än Shimano Tiagra. De som är sämre = mycket strul.
Se om du hittar en begagnad Columbus PINTA eller liknande. De har bra genomgående bra komponenter. Du bör iaf inte köpa en cykel som har sämre växlingsreglage fram än Shimano Tiagra. De som är sämre = mycket strul.
Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 14:23Vad är det för fel på hjulen och hur yttrar det sig? Blir de skeva lätt eller är de för tunga och friktioniga? Har läst många kommentarer att hjul är dåliga men inte förstått vad det innebär. *nyfiken* Och som följd; hur/vad bestämmer att ett hjul är bra?
Vad är det för fel på hjulen och hur yttrar det sig? Blir de skeva lätt eller är de för tunga och friktioniga? Har läst många kommentarer att hjul är dåliga men inte förstått vad det innebär. *nyfiken* Och som följd; hur/vad bestämmer att ett hjul är bra?
Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 14:37Hjulen är oftast tunga och slöa. Det sitter oftast på sådana hjul då de är billiga och hela cykeln verkar billig med vettiga komponenter.
Hjulen är oftast tunga och slöa. Det sitter oftast på sådana hjul då de är billiga och hela cykeln verkar billig med vettiga komponenter.
Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 14:40Ett bra hjul är lätt och snabbt. Men ändå starkt och ska klar a din tyngd när du accelererar.
Ett bra hjul är lätt och snabbt. Men ändå starkt och ska klar a din tyngd när du accelererar.
Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 20:29Det går en hel den snobberi i det här också. Det finns de som kört flera vätternrundor på Sora utan att vara missnöjda och att det skulle strula mer är inte heller sant. Däremot kan växlingarna kännas annorlunda, lite som skillnaden mellan en ny och en ga
Det går en hel den snobberi i det här också. Det finns de som kört flera vätternrundor på Sora utan att vara missnöjda och att det skulle strula mer är inte heller sant. Däremot kan växlingarna kännas annorlunda, lite som skillnaden mellan en ny och en ga
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 13:40Jag tycker inte heller att man ska köpa för dyr cykel. En ny racercykel för 5000 kr är inte mycket att ha. Det bästa är att kontakta din lokala cykelklubb. Där kanske du kan få köpa en begagnad racercykel som passar dig, med bra komponenter och hjul för 5
Jag tycker inte heller att man ska köpa för dyr cykel. En ny racercykel för 5000 kr är inte mycket att ha. Det bästa är att kontakta din lokala cykelklubb. Där kanske du kan få köpa en begagnad racercykel som passar dig, med bra komponenter och hjul för 5