Quote from Guest on 18 August 2013, 19:47Jag ska köpa min första racer och har inte så stor koll vad som är bra och inte. Jag är student och har därför inte så mycket pengar. Jag har kollat mycket på Scott Speedster 60. Skulle den funka för en nybörjare som jag? 🙂
Jag ska köpa min första racer och har inte så stor koll vad som är bra och inte. Jag är student och har därför inte så mycket pengar. Jag har kollat mycket på Scott Speedster 60. Skulle den funka för en nybörjare som jag? 🙂
Quote from Funbeat user on 18 August 2013, 19:57Beror lite på vad du vill med din cykling. Men för 4.995:- är det väl en ok instegscykel. Tycker du det är kul med cykling, kommer du vilja köpa en ny inom 1-2 år, med bättre ram och komponenter.
http://www.cykelcenter.com/scott-speedster-60-p-909-c-143.
Beror lite på vad du vill med din cykling. Men för 4.995:- är det väl en ok instegscykel. Tycker du det är kul med cykling, kommer du vilja köpa en ny inom 1-2 år, med bättre ram och komponenter.
Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 08:57Nej, undvik ovan racer. Du kommer att bli grymt besviken. Dåliga växlar, konstiga växelreglage och dåliga hjul.
Bör upp i 10 000 kr klassen på blocket istället
Kanske den här
http://www.cykloteket.se/scott-speedster-20-racer/20002/produkt.html
Nej, undvik ovan racer. Du kommer att bli grymt besviken. Dåliga växlar, konstiga växelreglage och dåliga hjul.
Bör upp i 10 000 kr klassen på blocket istället
Kanske den här
http://www.cykloteket.se/scott-speedster-20-racer/20002/produkt.html
Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 08:58Glömde att berätta att hjulen till ovan är ingen höjdare heler
Glömde att berätta att hjulen till ovan är ingen höjdare heler
Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 13:05Se om du hittar en begagnad Columbus PINTA eller liknande. De har bra genomgående bra komponenter. Du bör iaf inte köpa en cykel som har sämre växlingsreglage fram än Shimano Tiagra. De som är sämre = mycket strul.