Quote from Guest on 13 July 2012, 17:39Måste man ha mössa på sig (för chip/nummer eller annat) vid tävlingar? Delas det i så fall ut någon på plats?
Ska ställa upp i MalmöHavssim om en vecka tänkte jag och har våtdräkt men ingen mössa, än..
Måste man ha mössa på sig (för chip/nummer eller annat) vid tävlingar? Delas det i så fall ut någon på plats?
Ska ställa upp i MalmöHavssim om en vecka tänkte jag och har våtdräkt men ingen mössa, än..
Quote from Funbeat user on 13 July 2012, 17:49Just vad det gäller Malmösimmet så kommer det delas ut mössor och tidtagningschip i startkittet.
Se mer på hemsidans FAQ: http://www.malmosimmet.se/index.php?option=com_content&view=article&id=51&Itemid=54
Just vad det gäller Malmösimmet så kommer det delas ut mössor och tidtagningschip i startkittet.
Se mer på hemsidans FAQ: http://www.malmosimmet.se/index.php?option=com_content&view=article&id=51&Itemid=54
Quote from Funbeat user on 13 July 2012, 20:31Ja, som Mats säger. Är det kallt i vattnet brukar jag ta min vanliga (hårvänliga) badmössa först, simglasögonen, sen tävlingsmössan. På så sätt har jag lite extra koll på simglasögonen om jag skulle behöva justera eller om det händer nåt typ en smocka av
Ja, som Mats säger. Är det kallt i vattnet brukar jag ta min vanliga (hårvänliga) badmössa först, simglasögonen, sen tävlingsmössan. På så sätt har jag lite extra koll på simglasögonen om jag skulle behöva justera eller om det händer nåt typ en smocka av
Quote from Funbeat user on 13 July 2012, 21:49När jag i söndags simmade Vansbro gjorde jag för första gången så att jag hade simglasens gummiband under den obligatoriska simmössan. Aldrig mer. För under simningen åkte banden ner mot nacken, vågade inte ta av "luvan" ute i vattnet med risk att inte få
När jag i söndags simmade Vansbro gjorde jag för första gången så att jag hade simglasens gummiband under den obligatoriska simmössan. Aldrig mer. För under simningen åkte banden ner mot nacken, vågade inte ta av "luvan" ute i vattnet med risk att inte få
Quote from Funbeat user on 13 July 2012, 22:58Men har du en mössa under glasögonen också så är chansen mycket mindre att banden skall flytta på sig. Det blir rätt hög friktion mellan mössa/band/mössa.
Men har du en mössa under glasögonen också så är chansen mycket mindre att banden skall flytta på sig. Det blir rätt hög friktion mellan mössa/band/mössa.
Quote from Funbeat user on 14 July 2012, 04:42Jag kör alltid med silikonbadmössa + goggles + tävlingsmössan, och jag tycker det sitter otroligt stadigt.
För övrigt tycker jag att silikon är ett imponerande material. Har haft samma badmössa i 15 år och den ser likadan ut fortfarande!
Jag kör alltid med silikonbadmössa + goggles + tävlingsmössan, och jag tycker det sitter otroligt stadigt.
För övrigt tycker jag att silikon är ett imponerande material. Har haft samma badmössa i 15 år och den ser likadan ut fortfarande!
Quote from Funbeat user on 15 July 2012, 07:57Oj flindra - vad är det för badmössa?
Oj flindra - vad är det för badmössa?
Quote from Funbeat user on 15 July 2012, 15:00En helt vanlig Speedo silikonbadmössa. Maken har haft sin i 7 år och den är också som ny, så jag tror inte alls att det bara är jag som hade tur.
Sköljer dock alltid av badmössan när jag simmat (liksom mina goggles och baddräkten).
En helt vanlig Speedo silikonbadmössa. Maken har haft sin i 7 år och den är också som ny, så jag tror inte alls att det bara är jag som hade tur.
Sköljer dock alltid av badmössan när jag simmat (liksom mina goggles och baddräkten).
Quote from Funbeat user on 15 July 2012, 15:50jag sköjler oxå direkt efter sim :--- tack...
jag sköjler oxå direkt efter sim :--- tack...
Quote from Funbeat user on 16 July 2012, 10:45Jag passar på med en fråga till:
I går var jag ute och simmade när det blåste lite och tyckte det var mycket svårare att simma i medvind än i motvind. I medvind kom jag ur kurs hela tiden och det blev ett enda sicksackande fram och tillbaka. Någon som ha
Jag passar på med en fråga till:
I går var jag ute och simmade när det blåste lite och tyckte det var mycket svårare att simma i medvind än i motvind. I medvind kom jag ur kurs hela tiden och det blev ett enda sicksackande fram och tillbaka. Någon som ha