Quote from Guest on 27 February 2012, 06:48Jag springer oftast på löpbandet hemma i stugan och jag har läst en del om intervallträning. Jag såg en video på youtube en kille som sprang i 10 sekunders intervaller, skitsnabbt 😉
Jag provade och jag älskar det! Det känns som om jag skulle kunna hålla
Jag springer oftast på löpbandet hemma i stugan och jag har läst en del om intervallträning. Jag såg en video på youtube en kille som sprang i 10 sekunders intervaller, skitsnabbt 😉
Jag provade och jag älskar det! Det känns som om jag skulle kunna hålla
Quote from Funbeat user on 27 February 2012, 06:58Jag gissar att de som haft invändningar emot att en nybörjare springer intervaller tänker på skaderisken, som är högre vid hög fart jämfört med lugn jogg. Själv tycker jag dock inte man bara ska jogga lugnt för det i några månader, utan känns intervallern
Jag gissar att de som haft invändningar emot att en nybörjare springer intervaller tänker på skaderisken, som är högre vid hög fart jämfört med lugn jogg. Själv tycker jag dock inte man bara ska jogga lugnt för det i några månader, utan känns intervallern
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 19:38Intervaller är roligt och bästa sättet att snabbt öka kondition och tempo
Men man bör nog öka både intervallängd och tempo försiktigt och succesivt, för att undvika skador som muskelbristningar och senförslitningar
Intervaller är roligt och bästa sättet att snabbt öka kondition och tempo
Men man bör nog öka både intervallängd och tempo försiktigt och succesivt, för att undvika skador som muskelbristningar och senförslitningar
Quote from Funbeat user on 1 March 2012, 00:17Ok, men då fortsätter jag med det eftersom jag tycker det är vansinnigt roligt! Tack!
Ok, men då fortsätter jag med det eftersom jag tycker det är vansinnigt roligt! Tack!