Quote from Guest on 10 April 2012, 17:28Som nybörjare är jag lite nyfiken när ni Göteborgare börjar simma utomhus (i havet eller sjöar) och var ni simmar.
Hur lägger man upp träningen?
Kör man distansträning utomhus och intervaller inomhus eller kör ni både och ute?Jag har nära till Billdals
Som nybörjare är jag lite nyfiken när ni Göteborgare börjar simma utomhus (i havet eller sjöar) och var ni simmar.
Hur lägger man upp träningen?
Kör man distansträning utomhus och intervaller inomhus eller kör ni både och ute?
Jag har nära till Billdals
Quote from Funbeat user on 10 April 2012, 17:38Sisjön är bra tycker jag.
När? Beror på hur frusen du är.
För min del brukar jag komma igång i första halvan av juni.
Sisjön är bra tycker jag.
När? Beror på hur frusen du är.
För min del brukar jag komma igång i första halvan av juni.
Quote from Funbeat user on 11 April 2012, 15:35Om du har nära till Sisjön så skall du hålla koll på forumet på triathlonvast.se när det börjar bli varmare i vattnet.
Vi är ett ganska stort gäng som brukar köra där på tisdagskvällar.
Om du har nära till Sisjön så skall du hålla koll på forumet på triathlonvast.se när det börjar bli varmare i vattnet.
Vi är ett ganska stort gäng som brukar köra där på tisdagskvällar.
Quote from ellen olsson on 11 April 2012, 15:45De tre populäraste sjöarna för simträning i Göteborg torde vara Delsjön, Rådasjön och Sisjön.
De tre populäraste sjöarna för simträning i Göteborg torde vara Delsjön, Rådasjön och Sisjön.
Quote from Funbeat user on 11 April 2012, 16:15Vilken tid brukar ni simma på tisdagarna Mattias?
(Jag har svårt att komma ifrån innan barnen har somnat, så för min del lär det väl bli vid 20:30 tiden)
Vilken tid brukar ni simma på tisdagarna Mattias?
(Jag har svårt att komma ifrån innan barnen har somnat, så för min del lär det väl bli vid 20:30 tiden)
Quote from Funbeat user on 11 April 2012, 16:15Ingen som simmar i havet?
Ingen som simmar i havet?
Quote from Funbeat user on 11 April 2012, 19:40Samma för mig Peter (& flera andra) tror vi körde kl 20:00.
Samma för mig Peter (& flera andra) tror vi körde kl 20:00.
Quote from Funbeat user on 11 April 2012, 21:36Det låter ju lovande:-)
Vore skönt att slippa simma med pannlampa;-)
Det låter ju lovande:-)
Vore skönt att slippa simma med pannlampa;-)
Quote from Funbeat user on 11 April 2012, 21:41Det här är faktiskt en av de mest entusiastiska trådarna jag har ramlat över på funbeat. I morse när jag sprang runt långholmen i stockholm så lågt ett tunt tunt isskimmer över kanalen. Känns lite lite tidigt att börja med utomhussimning 🙂
Det här är faktiskt en av de mest entusiastiska trådarna jag har ramlat över på funbeat. I morse när jag sprang runt långholmen i stockholm så lågt ett tunt tunt isskimmer över kanalen. Känns lite lite tidigt att börja med utomhussimning 🙂
Quote from Funbeat user on 11 April 2012, 22:13Tänkte att eftersom man simmar med våtdräkt så borde det gå bra att starta rätt tidigt på säsongen. Jag höll på lite med fridykning för 20 år sedan. Då dök vi efter golfbollar i en å när det var nollgradigt i vattnet. Våtdräkten jag hade var i och för sig
Tänkte att eftersom man simmar med våtdräkt så borde det gå bra att starta rätt tidigt på säsongen. Jag höll på lite med fridykning för 20 år sedan. Då dök vi efter golfbollar i en å när det var nollgradigt i vattnet. Våtdräkten jag hade var i och för sig