Quote from Guest on 28 September 2009, 09:35Varit på kurstillfälle 2 idag på frisimskurs för nybörjare.
Hua vad jobbigt allt är, dålig teknik gör att det är svårt att få till andningen och med minskad luft så tar orken slut.
Klarar inte 25 meter utan att få kallsupar men skam den som ger sig,bara
Varit på kurstillfälle 2 idag på frisimskurs för nybörjare.
Hua vad jobbigt allt är, dålig teknik gör att det är svårt att få till andningen och med minskad luft så tar orken slut.
Klarar inte 25 meter utan att få kallsupar men skam den som ger sig,bara
Quote from Galderma Fritidsförening on 28 September 2009, 09:45Det är bra! Kämpa på! 🙂
Det är bra! Kämpa på! 🙂
Quote from Funbeat user on 28 September 2009, 11:13Jag har mitt andra kurstillfälle på onsdag! *ser fram emot*
Fast vi fick inte kalla det för frisim, för då fick man simma hur som helst (som man kan se på OS tex med representanter från vissa länder som simmar hundsim och allt möjligt...) utan vi lär oss
Jag har mitt andra kurstillfälle på onsdag! *ser fram emot*
Fast vi fick inte kalla det för frisim, för då fick man simma hur som helst (som man kan se på OS tex med representanter från vissa länder som simmar hundsim och allt möjligt...) utan vi lär oss
Quote from Funbeat user on 28 September 2009, 12:52Men han har ju rätt i sak Christer? Frisim betyder "ta dig till andra sidan hur du vill bara du flyter". Crawl är en viss teknik.
Han är tränare i Avesta SimSällskap.
Men han har ju rätt i sak Christer? Frisim betyder "ta dig till andra sidan hur du vill bara du flyter". Crawl är en viss teknik.
Han är tränare i Avesta SimSällskap.
Quote from Funbeat user on 28 September 2009, 13:01Jag har blivit lärd av utländska coacher (som korsat Engelska kanalen och simmat Fremantle-Rottnest Island) att det heter frisim och inget annat. Det var jätteviktigt tyckte de.
Jag har blivit lärd av utländska coacher (som korsat Engelska kanalen och simmat Fremantle-Rottnest Island) att det heter frisim och inget annat. Det var jätteviktigt tyckte de.
Quote from Funbeat user on 28 September 2009, 13:33Ja, jag vet inte om det känns viktigt för mig oavsett. Jag simmar "som de där jag ser på TV ibland fast tio gånger långsammare ungefär". Det är mitt nya simsätt.
Ja, jag vet inte om det känns viktigt för mig oavsett. Jag simmar "som de där jag ser på TV ibland fast tio gånger långsammare ungefär". Det är mitt nya simsätt.
Quote from Elias Engqvist on 28 September 2009, 14:59Just det Jessie: I Avesta - inte Hedemora!
Just det Jessie: I Avesta - inte Hedemora!
Quote from Funbeat user on 28 September 2009, 16:04Skulle gissa på att man blir diskad om man fick för sig att simma hundsim på hundra fritt. Förmodligen får man välja ett av de fyra simsätten att ta sig fram på.. oavsett vilket man väljer, är det orent så blir man diskad. Men jag kan ha fel!
Oavsett vad
Skulle gissa på att man blir diskad om man fick för sig att simma hundsim på hundra fritt. Förmodligen får man välja ett av de fyra simsätten att ta sig fram på.. oavsett vilket man väljer, är det orent så blir man diskad. Men jag kan ha fel!
Oavsett vad
Quote from Funbeat user on 28 September 2009, 16:47Tog bronsmagistern som 11-åring, spelade uv-rugby under tonåren, tog dykcert tidigt o var instruktör i fridykning för ungdomar. Inte fan kan jag lära mig frisim ordentligt ändå ...
Tog bronsmagistern som 11-åring, spelade uv-rugby under tonåren, tog dykcert tidigt o var instruktör i fridykning för ungdomar. Inte fan kan jag lära mig frisim ordentligt ändå ...
Quote from Funbeat user on 28 September 2009, 20:35Ja, vissa personer tar saker i sin (läs fel) ordning hur än man manar dem till nåt annat.. dessa hopplösa ungdomar.. 😉
Ja, vissa personer tar saker i sin (läs fel) ordning hur än man manar dem till nåt annat.. dessa hopplösa ungdomar.. 😉