Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningNybörjarkurs
You need to log in to create posts and topics.

Jag försökte kontakta VSS (Västerås SimSällskap) för att höra om det fanns några crawlkurser i Västerås för vuxna. Deras hemsida var (och är förmodligen fortfarande) väldigt dåligt uppdaterad och därför slängde jag iväg ett mail till dem. Jag har även pro

405 SW 5 FRISIM
405.1 Med "frisim" i ett frisimslopp menas att simmaren får använda
sig av vilket simsätt som helst. I individuell medley eller medleylagkapp
avser termen "frisim" varje annan stil än simsätten ryggsim, bröstsim
eller fjärilsim.
405.2 Vid

Till Rebecca!
Jag kan hålla med dig om att VSS är dåliga på att uppdatera sin hemsida.
Men EN kurs pågår, de har dragit ner på antal kurstillfällen p.g.a svagt intresse och plötsligt hade de 26 elever på en kurs.
Skicka en nytta mail till VSS (Lasse och

Peter, tack för ditt svar. 🙂 Jag ska försöka igen.

Inte på OS iaf Doman och inte på VM heller när jag nu tänker efter. Såg flera som man bara med bästa vilja skulle kunna säga att de simmade...

Ok, jo det är väl sant... man kanske borde komma på det ultimata simsättet då om man nu får simma vad man vill.. the fifth simsätt typ :o) simsättet som ligger i sin egna division.. spännande! =)

Doman: man blir inte diskad om man simmar hundsim på 100 meter fritt. Man kan simma ryggsim, bröstsim, balnda, frisim är fritt, precis som det låter. Så var det i alla fall när jag gick min funktionärsutbildning i simning (men det var iofs hundra år sen n

Kalmar SS har haft kurser i några år och vi är ca 30 st i vår grupp. En del är väldigt duktiga med mina mått mätt men vi är flera som får "nära döden" upplevelser.
Bröstsim kan man väl nästan simma hur långt som helst men där har man ju huvudet över ytan

Man har väl inte huvudet över vattenytan hela tiden när man simmar bröstsim?

Frisim är helt fritt, jag har en kompis som simmade 1500 fjäril en gång på ett JSM.