Quote from Guest on 2 June 2010, 16:06Hej allihopa!
Är gammal fotbolls spelare, ( gammal är inte sant kanske, 24) som slet av korsbandet för ca 1 år sen. Jag har dragit på mig ngra kg extra som jag absolut inte vill ha och funderar nu på att dra igång och löpa.
Hur, vart och när ska jag börj
Hej allihopa!
Är gammal fotbolls spelare, ( gammal är inte sant kanske, 24) som slet av korsbandet för ca 1 år sen. Jag har dragit på mig ngra kg extra som jag absolut inte vill ha och funderar nu på att dra igång och löpa.
Hur, vart och när ska jag börj
Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 16:16Jag har börjat följa:
http://www.showmenow.com/files/SMN_NEW_RunChartb03JUN09.gif
Tycker det verkar väldigt bra då den låter en vänja sig långsamt vid längre jogging sträckor.
Jag har börjat följa:
http://www.showmenow.com/files/SMN_NEW_RunChartb03JUN09.gif
Tycker det verkar väldigt bra då den låter en vänja sig långsamt vid längre jogging sträckor.
Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 16:29Har du inte tillgång till en sjukgymnast som kan hjälpa dig?
Har du inte tillgång till en sjukgymnast som kan hjälpa dig?
Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 16:41Tackar, fan va fort d går 🙂
Sjukgymnasten anser att jag klarar mig själv då skadan har läkt såpass bra att det inte borde orsaka mig några problem, och skulle det göra det får jag trevligt nog ställa mig i kö igen för att få komma dit... Men jag ska gen
Tackar, fan va fort d går 🙂
Sjukgymnasten anser att jag klarar mig själv då skadan har läkt såpass bra att det inte borde orsaka mig några problem, och skulle det göra det får jag trevligt nog ställa mig i kö igen för att få komma dit... Men jag ska gen
Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 16:47Det finns enligt mig bara en regel för nybörjare när det gäller löpning: Gör det ont så gör du fel. Sedan vad felet är kan man spekulera i men grundregeln är alltid den samma.
Det finns enligt mig bara en regel för nybörjare när det gäller löpning: Gör det ont så gör du fel. Sedan vad felet är kan man spekulera i men grundregeln är alltid den samma.
Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 17:24Varför satsa på löpning om du nu hatar det? Cykling är ett bra alternativ om inte annat så för att variera träningen.
Varför satsa på löpning om du nu hatar det? Cykling är ett bra alternativ om inte annat så för att variera träningen.
Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 19:06Emelie....jag tror att du inte ens vet vad löpning är för något...!!?????
Du har kutat runt som en djävla robot på fotbollsplan med en tränare som vill ha ut mest av dig på plan.
Jag tycker att du ska börja med att GÅ...kanske 500 meter å sen bara börja l
Emelie....jag tror att du inte ens vet vad löpning är för något...!!?????
Du har kutat runt som en djävla robot på fotbollsplan med en tränare som vill ha ut mest av dig på plan.
Jag tycker att du ska börja med att GÅ...kanske 500 meter å sen bara börja l
Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 20:48Jag är själv "gammal" fotbollsspelare och har korsbandsskada i båda knäna och meniskskada i vänster, så går det när man har svårt att sluta spela.
Det första du bör göra är att få bort ditt fotbollssteg. Titta på youtube så finns det tips på hur man får
Jag är själv "gammal" fotbollsspelare och har korsbandsskada i båda knäna och meniskskada i vänster, så går det när man har svårt att sluta spela.
Det första du bör göra är att få bort ditt fotbollssteg. Titta på youtube så finns det tips på hur man får
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 20:54Ja, jag håller med Camilla. Det bästa du kan göra nu är att försöka skaffa dig ett någorlunda riktigt löpsteg. Det kommer både hjälpa dig bli snabbare och hålla dig skadefri. Tråkigt, men sant.
Ja, jag håller med Camilla. Det bästa du kan göra nu är att försöka skaffa dig ett någorlunda riktigt löpsteg. Det kommer både hjälpa dig bli snabbare och hålla dig skadefri. Tråkigt, men sant.