Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNybörjarlopp
You need to log in to create posts and topics.

Vilket är det perfekta nybörjarloppet om man aldrig sprungit ett lopp tidigare? Jag gillar att springa runt 10-15 km och gärna i terräng! tips på bra lopp mottages gärna!

Steff

Vilket lopp som helst, förutom kanske DM på bana då.

Det här kanske, http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=885034
Det ligger väl också skapligt nära dig. Vädret kan dock vara ett gissel, allt från en fin höstdag till 10cm nysnö.

Annars är ju svaret som ovan. De flesta lopp passar.

Oj, det finns massor med lopp och det som passar bäst är en smaksak. Kolla upp tävlingarna i kalendern här och på jogg.se och välj någon du känner för att springa.

SUM - Sörmlands UltraMarathon. Härligt och välorganiserat lopp på hösten i terräng och på småvägar. Visserligen lite längre än 15 km men varför fega med tävlingsdebuten - dra till med en riktig ultra på en gång!

Visst vore det fräckt med ett ultra som debut lopp, men jag är lite feg och tror jag satsar på något kortare lopp. någon som sprungit tjurruset? Det kanske kunde vara något.

Steff

Stockholm Halvmarathon i höst, eller Stockholm Marathon nästa sommar!

Har inte sprungit Tjurruset själv, men har hört från folk som sprungit att det är jobbigt, smutsigt och roligt! Funderar själv på det! =)

Jag har sprungit Tjuruset varje år sedan vi blev insläppta på banan. 🙂

Vansinnigt roligt och du får "lite" annat att tänka på medan du springer än just löpningen..... (H)

Jag skulle inte satsa på något av de stora loppen utan ett lite mindre, lokalt lopp i en trevlig omgivning.