Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Någon av er som är intresserade av att springa/promenera tillsammans med mig? Jag är nyinflyttad här i Sundsvall (haga) och vill återuppta träningen. Har därför ingen grym kondition men jag är envis som tusan och springer gärna i terräng och skog.

Kring Norra Berget = nära dig (Haga). Upp längs Selångersån (ån som rinner genom Sundsvall city). Kring Södra Berget = berget mitt emot Norra Berget, på andra sidan av Sundsvall city. På cykelvägar ut mot Birsta (norrut från dig betraktat). På och kring B

Grattis till val av stad 🙂

Det finns en uppsjö av roliga platser att springa på. Rader upp en del som kan komma till användning
- Bor du på Haga har du ryggisspåret nära för kortare turer med elljus
- Därifrån kan du springa norrut förbi Granloholm och

wow, tack för snabba tips! det uppskattas!

http://stigoteket.se/sok.php?text=sundsvall&search=enkel

Grym sida...bara knappa in var så får man i bästa fall ett svar!

Tycker du om att ha folk omkring dig så är Sidsjöområdet bra. Det är en 3 km lång slinga runt sjön samt att det går att göra avstickare upp på södra berget eller ned mot nacksta. På Södra Berget finns hur många slingor som helst. Vill man ha lite mer terr

Vill du ha sällskap så har Friskis & Svettis löpargrupper. Jag har själv inte testat, men har förstått att det rär populärt och bra. Jag bor i Timrå, så några löparturer i stan blir det nog inte för min del, och det är alltså därför jag inte testat. Jag t

Jag gillar Södra berget, där finns massor av spår och stigar som leder in i skogen om man vill vika av och köra lite terräng.
Sidsjön är också bra!

För dig som bor i Haga finns tre elljus spår som är ganska nära, ryggisspåret vid sjukhuset, bosvedjespåret mellan Bydalen och Bosvedjan och skönsbergsspåret i Skönsberg. Vill du springa på blandat underlag går det bra att springa mellan dessa och ta ett

jag bor och springer inne i stan, du får gärna hänga på mig om du vill

12