Quote from Guest on 16 June 2012, 16:28Hej!
Tänkte höra om någon har tips på bra rundor att springa i och omkring Södertälje?
Och gärna andra tips på kul saker att göra för en nyinflyttad f.d. Norrlänning...
/Johan
Hej!
Tänkte höra om någon har tips på bra rundor att springa i och omkring Södertälje?
Och gärna andra tips på kul saker att göra för en nyinflyttad f.d. Norrlänning...
/Johan
Quote from Funbeat user on 16 June 2012, 16:38Hej! Vid Gröndal (Scanias träningsanläggning) finns elljusspår, dock bara 2,5 km som längst. 5-km-slingan för Scaniamilen (motionslopp) utgår också från Gröndal och är mycket trevlig, går bl.a. längs sjön Måsnaren. Karta finns på Scaniamilens hemsida. Sca
Hej! Vid Gröndal (Scanias träningsanläggning) finns elljusspår, dock bara 2,5 km som längst. 5-km-slingan för Scaniamilen (motionslopp) utgår också från Gröndal och är mycket trevlig, går bl.a. längs sjön Måsnaren. Karta finns på Scaniamilens hemsida. Sca
Quote from Funbeat user on 16 June 2012, 17:35Kommer precis hem ifrån en runda längs kanalen, finns många bra rundor i Södertälje. Friskis och Svettis har löpning varje tisdag, klockan 18:00. Brukar bli omkring 8-10 kilometrar löpning, ett bra sätt att lära sig olika rundor i Södertälje...
Kommer precis hem ifrån en runda längs kanalen, finns många bra rundor i Södertälje. Friskis och Svettis har löpning varje tisdag, klockan 18:00. Brukar bli omkring 8-10 kilometrar löpning, ett bra sätt att lära sig olika rundor i Södertälje...
Quote from Funbeat user on 16 June 2012, 17:40Kom just in efter att ha testat springa längs kanalen, det var en bra väg.
Ska kolla scania och friskis och svettis. Tack för tipsen!
Kom just in efter att ha testat springa längs kanalen, det var en bra väg.
Ska kolla scania och friskis och svettis. Tack för tipsen!
Quote from Funbeat user on 16 June 2012, 17:44Johan, undra om det inte var dig jag mötte, och morsa på, i dag när jag sprang längs kanalen (hade du en gul marathon-finisher tröja på dig?)
Johan, undra om det inte var dig jag mötte, och morsa på, i dag när jag sprang längs kanalen (hade du en gul marathon-finisher tröja på dig?)
Quote from Funbeat user on 16 June 2012, 18:12Nej, helsvart idag, korta tajts och t-shrirt...
Nej, helsvart idag, korta tajts och t-shrirt...
Quote from Funbeat user on 16 June 2012, 18:41aha. ja, det är ett populärt ställe att springa på
aha. ja, det är ett populärt ställe att springa på
Quote from Funbeat user on 17 June 2012, 15:05Scanias milslinga rekommenderas, utgår man ifrån klubbstugan i Tveta kan man även göra sträckan lite längre genom att springa ett varv runt hela sjön Måsnaren, via det f.d. militärområdet vid gamla Ing1.
Vill du köra backintervaller rekommenderas löpspåre
Scanias milslinga rekommenderas, utgår man ifrån klubbstugan i Tveta kan man även göra sträckan lite längre genom att springa ett varv runt hela sjön Måsnaren, via det f.d. militärområdet vid gamla Ing1.
Vill du köra backintervaller rekommenderas löpspåre
Quote from Funbeat user on 17 June 2012, 19:29Det låter som bra förslag, får leta mig dit vid tillfälle...
Det låter som bra förslag, får leta mig dit vid tillfälle...
Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 10:57Välkommen!
Jag gillar sträckan från klaffbron och norra sidan in mot mälaren. Det går bra stigar & vägar hela vägen ut till viksberg/viksäter (där jag förövrigt bor) och den sträckan är underbar att springa, ganska platt men kuperat ut mot viksberg. Koll
Välkommen!
Jag gillar sträckan från klaffbron och norra sidan in mot mälaren. Det går bra stigar & vägar hela vägen ut till viksberg/viksäter (där jag förövrigt bor) och den sträckan är underbar att springa, ganska platt men kuperat ut mot viksberg. Koll