Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNyinflyttad Södertälje
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!
Tänkte höra om någon har tips på bra rundor att springa i och omkring Södertälje?
Och gärna andra tips på kul saker att göra för en nyinflyttad f.d. Norrlänning...
/Johan

Hej! Vid Gröndal (Scanias träningsanläggning) finns elljusspår, dock bara 2,5 km som längst. 5-km-slingan för Scaniamilen (motionslopp) utgår också från Gröndal och är mycket trevlig, går bl.a. längs sjön Måsnaren. Karta finns på Scaniamilens hemsida. Sca

Kommer precis hem ifrån en runda längs kanalen, finns många bra rundor i Södertälje. Friskis och Svettis har löpning varje tisdag, klockan 18:00. Brukar bli omkring 8-10 kilometrar löpning, ett bra sätt att lära sig olika rundor i Södertälje...

Kom just in efter att ha testat springa längs kanalen, det var en bra väg.

Ska kolla scania och friskis och svettis. Tack för tipsen!

Johan, undra om det inte var dig jag mötte, och morsa på, i dag när jag sprang längs kanalen (hade du en gul marathon-finisher tröja på dig?)

Nej, helsvart idag, korta tajts och t-shrirt...

aha. ja, det är ett populärt ställe att springa på

Scanias milslinga rekommenderas, utgår man ifrån klubbstugan i Tveta kan man även göra sträckan lite längre genom att springa ett varv runt hela sjön Måsnaren, via det f.d. militärområdet vid gamla Ing1.
Vill du köra backintervaller rekommenderas löpspåre

Det låter som bra förslag, får leta mig dit vid tillfälle...

Välkommen!

Jag gillar sträckan från klaffbron och norra sidan in mot mälaren. Det går bra stigar & vägar hela vägen ut till viksberg/viksäter (där jag förövrigt bor) och den sträckan är underbar att springa, ganska platt men kuperat ut mot viksberg. Koll

12