Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningnyss börjat simma
You need to log in to create posts and topics.

12

jag simmar dock sån vanligt sim. fjollsim kallar ja de 😛

ja simmar 1 km på ca 32 min
men känns som de inte händer nått när man simmar, nån som har nå bra tips på hur ja ska simma.

ja försöker å ta i, men oftast får ja så himla ont i mitt ena knä då

Mina tips till dig

1.Ta kontakt med en simklubb i närheten av där du bor och se om de har en Crawl kurs för nybörjare. Mer skonsamt för knäna än vanligt bröstsim.
2. Skaffa ett par simglasögon för att få ner huvudet i vattnet det gör dig mer strömlinje

Johans svar är rätt så bra.

ta kontakt med simförening eller även ibland de som driver simhallen och hitta en vuxencrawl kurs.

men mer generella....man bli inte bättre genom att simma 30min på ett streck. din kropp anpassas efter behöv och du kommer a

jaha ok.
nå ja, ja blir väl förhoppningsvis inte fetare av å simma iallafall...

Ryan, inser du inte att du säger emot dig själv när du skriver "...man bli inte bättre..." och lite senare "...din kropp anpassas..." Att kroppen anpassas ÄR ju en förbättring. Klart man blir bättre om man pallrar sig till simhallen några ggr/vecka och si

Jag tänka inte diskutera intervaller i simning med dig Marcus. Du köra vad som fungera för dig och jag köra och lära ut vad som har fungerat för mig sedan 1980 med vissa uppdatering med tid/ålder.

Men det är ändå rolig att du välja bort restan av min men

Jag tycker Nr 1 för en nybörjare är att få till regelbunden träning.
Nr 2 att öka träningsdosen och belastningen/ansträngningen.
Fortfarande spelar det ganska liten roll "hur" man tränar. Detta steg, mer exakt hur man bör lägga upp träningspassen, blir fö

Du få gärna visa mig i denna tråd var jag skrev hur TS ska träna. Mitt råd var samma som Jonas, Skaffa hjälp via en vuxencrawl program.

TS: "men känns som de inte händer nått när man simmar, nån som har nå bra tips på hur ja ska simma"

Och mitt svar til

Jag tycker inte dina träningsråd är anpassade för nybörjare och ville därför att Emma skulle få lite annan input, så får hon själv välja hur hon vill lägga upp sin träning. Jag bara tänker på om jag själv vore nybörjare och frågar efter råd, och det först

Emma-Maria - Jag tycker du ska anmäla dig till en simskolegrupp för vuxna. Jag är inne på min andra termin nu och har lärt mig MASSOR. Simning är så mycket roligare när man känner att man utvecklas, och att bli bättre på simning och lära sig nya simsätt p

12