Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningnyss börjat simma
You need to log in to create posts and topics.

12

Tyvärr är inte simning något man blir bättre av genom att BARA öka sträckan man tränar. Till skillnad mot exempelvis löpning och cykling.

Om man inte medvetet försöker förbättra sin teknik, så kommer man bara att nöta in den teknik man har. Om den är dål

Jag vill lägga en varning till TS då många svar på dessa forum kan bli mer än lovligt nördiga.
Ta det i din takt,
Du tjänar mer på att förbättra din teknik än att bara öka sträckan.
Visst förr eller senare kommer det att behövas då du blir en bättre simm

Även bröstsim kan teknikförbättras. Fast det blir lätt knäproblem om man simmar långt och fort.

Men bröstsim suger ju! 😉 Vanligt "simskolebröstsim" är för långsamt för att ge nåt, och "riktigt" bröstsim är för jobbigt som enda simsätt att träna. Gå en crawlkurs, som sagt. 🙂

Har gjort 51 min i Vansbro m bröstsim, och tränade kanske tio-tolv gånger innan det året. Ingen simmarbakgrund alls, men gillar vatten o dykning. En och annan frisimmar bakom mig. Så otroligt kass är inte bröstsim, men det sliter som sagt på knäna.

"Du tjänar mer på att förbättra din teknik än att bara öka sträckan.
Visst förr eller senare kommer det att behövas då du blir en bättre simmare."

Detta kan nog misstolkas.

En bra simmare är en som simmar ekonomiskt och effektivt. Det uppnår man genom a

Om du inte har tiden/orken/intresset att gå en simkurs för vuxna, och inte har lust att sitta hemma o kolla på YouTube för att lära dig crawl själv, så kan du kanske försöka simma mer "intervalligt" när du simmar bröstsim.

Simma in sisådär 10 minuter/30

haha tantsim jo 😛 tanterna simmar ju så himla sakta så dom blir man bara irriterad på 😛

skulel vilja gå på kurs, men är svårt eftersom ja är på två olika ställen, i sverige varannan vecka å på åland varannan vecka.

men även om ja nu simmar så borde

12