Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 10:03Eftersom jag vet med mig att det var rätt svårt att få en uppfattning om hela konstruktionen innan man väl satt där med kitet i handen så kände jag mig nödgad att göra en liten illustrativ bildserie. Nu var det inte så lätt som man kan tro att fotografera
Eftersom jag vet med mig att det var rätt svårt att få en uppfattning om hela konstruktionen innan man väl satt där med kitet i handen så kände jag mig nödgad att göra en liten illustrativ bildserie. Nu var det inte så lätt som man kan tro att fotografera
Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 13:20Det armbandet var ju en riktig höjdare... 🙂
Det armbandet var ju en riktig höjdare... 🙂
Quote from Funbeat user on 26 July 2011, 09:59Köpte min klocka för drygt ett år sedan så jag kan inte svara på om armbandet kommer hålla längre än arton månader eller inte. 🙂
Köpte min klocka för drygt ett år sedan så jag kan inte svara på om armbandet kommer hålla längre än arton månader eller inte. 🙂
Quote from Funbeat user on 26 July 2011, 11:09Tack för bilderna Elin. Nu har jag köpt min quick release.
Mitt armand gick sönder efter 3 månader. En lokal urmakare hade dock godtagbara reservdelar och nu är jag på banan igen.
Tack för bilderna Elin. Nu har jag köpt min quick release.
Mitt armand gick sönder efter 3 månader. En lokal urmakare hade dock godtagbara reservdelar och nu är jag på banan igen.
Quote from Funbeat user on 26 July 2011, 14:35Jag har haft min klocka i ca 18 månader, eller nyttjat den ca 150-160 timmar. Det finns inte tillstymmelsen av slitage eller skada på det.
Jag har haft min klocka i ca 18 månader, eller nyttjat den ca 150-160 timmar. Det finns inte tillstymmelsen av slitage eller skada på det.
Quote from Funbeat user on 26 July 2011, 20:21Men om det nu är pinnen som håller armbandet som är problemet som för Fredrik så hjälper väl inte quick release:en ? Samma pinne håller ju plattan, eller? Jag hade fått för mig att det var låset/spännet som gick upp. På något sätt.
- Jag har haft min kl
Men om det nu är pinnen som håller armbandet som är problemet som för Fredrik så hjälper väl inte quick release:en ? Samma pinne håller ju plattan, eller? Jag hade fått för mig att det var låset/spännet som gick upp. På något sätt.
- Jag har haft min kl
Quote from Funbeat user on 26 July 2011, 22:56Nix, det är skruvar som ingår i kitet som håller banden vid plattan. De ursprungliga sprintarna används däremot till att fästa den andra delen av kopplingen i boetten, så sprintarna sitter på samma ställe i boetten efter monteringen av snabbkopplingen som
Nix, det är skruvar som ingår i kitet som håller banden vid plattan. De ursprungliga sprintarna används däremot till att fästa den andra delen av kopplingen i boetten, så sprintarna sitter på samma ställe i boetten efter monteringen av snabbkopplingen som
Quote from Funbeat user on 27 July 2011, 07:16Hm... fattar inte. 🙁
Om en sprint går av, tappar man klockan då?
Hm... fattar inte. 🙁
Om en sprint går av, tappar man klockan då?
Quote from Funbeat user on 27 July 2011, 08:04Ja, som med de flesta andra klockor. Jag har inte varit med om det och har svårt att tro att det är särskilt vanligt.
Ja, som med de flesta andra klockor. Jag har inte varit med om det och har svårt att tro att det är särskilt vanligt.
Quote from Funbeat user on 30 July 2011, 19:28Jag simmar med klockan i badmössan och sprinten släppte när jag tog av mig mössan efter att ha brottats med både tång och ankarlinor. Kanske fick den sig en liten knuff i fel riktning.
Jag löste i a f mitt problem hos urmakaren. Quick releasen är bara go
Jag simmar med klockan i badmössan och sprinten släppte när jag tog av mig mössan efter att ha brottats med både tång och ankarlinor. Kanske fick den sig en liten knuff i fel riktning.
Jag löste i a f mitt problem hos urmakaren. Quick releasen är bara go