Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNytt mål?
You need to log in to create posts and topics.

Jag hade som mål att ta mig runt under två timmar på en halvmara i början av april och klarade det hyfsat lätt trots att jag hade haft två perioder med noll träning under en hel vecka under mars.

Vad kan jag sätta för realistiskt mål härnäst? Skulle kun

Det är ju svårt att säga nåt bestämt om kapaciteten för någon man aldrig träffat, men om två timmar gick lätt trots bristande förberedelser bör ju 1.45 vara klart realistiskt med 3-4 bra pass i veckan. 1.30 ligger kanske också inom räckhåll, men spara det

Håller med Tomas om första stycket, det är svårt att gissa utvecklingspotentialen då den varierar väldigt mycket, samt att 1.45 kan vara realistiskt att nå med 3-4pass/vecka.

Sen blir jag dock mer återhållsam med prognosen. 1.45 redan i nästa lopp som To

Tack så mycket för svaren! Det är bra att få lite olika vinklar. Jag har alltid haft rätt svårt att pressa mig själv, så jag blev lite inspirerad när det gick så lätt. Hade egentligen tänkt springa med en kompis vars mål bara var att ta sig runt, men jag

Ahh, den ser härlig ut! Kör på, att göra många lopp är ju i sig en utmärkt träning. Icke minst mentalt, att man vänjer sig vid alla konstiga tankar som kan snurra i skallen under en tvåtimmarsbatalj.

Markus har säkert rätt i att 1.45 i år kan vara att ho