Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningnytt upplägg
You need to log in to create posts and topics.

Tränar 2-3 ggr/vecka.

Körde tidigare varannan styrketräning helkropp, varannan löpning.
Helkroppspasset blir stressigt och jobbigt om jag ska klara av det på en timme därför bytet.

Nya upplägget då: Springa 30 min, Styrketräning varannan överdel / nedel

Cardio är aldrig fel om du vill gå ner i vikt. Tycker upplägget ser bättre än ut än ditt tidigare i alla fall.

Lite lite träning för att gå ner om du bara kör en timme varje gång. Beror i och för sig på intag mm. Försök öka löpningen i tid sett så kommer du gå ner i vikt.

Tre träningspass/vecka räcker absolut, men man bör öka vardagsmotionen runt omkring också. Många långa och raska promenader t.ex. gör stor skillnad. Resten kan man kontrollera med matintaget. Ät ofta, lite och nyttigt! 🙂

Du får nog bestämma dig om du skall skaffa muskler eller gå ned i vikt. Upplägget är olika för dessa. Skaffar du muskler går du upp i vikt. Våg och längd (BMI) är ett lömskt redskap för oss som tränar.

Åk en del rullskidor i sommar, kör stakintervaller på dessa.. då kommer du bygga på dig lite muskler på överkroppen samtidigt som man bränner bra med fett under rullskidpassen :).

Bra synpunkter. Kommer antagligen dela upp träningen mera och träna oftare bara det blir liiite varmare så jag kan springa utomhus (astma) 🙂