Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonOförtjänt bakfull!
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag skulle behöva råd. Om vi tar denna vecka som exempel har jag tränat relativt mycket (~16h). På morgonen när jag vaknar så känner jag mig bakfull. Eller liknande symtom som när jag är bakfull kanske man bör säga. Sist jag drack alkohol är ju över två v

He he. Jag har märkt att baksmällan tar mycket längre tid på sig ju äldre jag blir så nu när jag är lastgammal så låter jag nästan bli dryckenskapen helt bara för att det sabbar min livskvalitet mer än det tillför.

Hur sköter du periodiseringen i din trä

Vaknar du på morgonen och är torr i minnen så dricker du för lite!

Varför tar du resorb?

Att konsumera 2st resorb varje dag ser jag ingen mening med eftersom kroppen skall förses med salter och mineraler via kosten. Resorb är ju tänkt för att tas i samb

Har känt mig precis som du beskriver den senaste tiden. Jag genomför mina pass, men inte med samma driv och engagemang. Jag känner också en seghet i benen som inte verkar ge med sig. Jag funderar också på om det kan vara för lite återhämtning eftersom trä

många glömmer att dricka tillräckligt innan träningen, och dricker för mycket efter...

Och glöm inte att det är inte hur mycket man tränar som är det viktigaste, utan hur duktig man är på att vila/återhämta sig som är viktigast (t+)

Det kan också vara för lite sömn!

Du kanske andas genom munnen när du sover vilket ger torr mun.

för mycket salt? Det blir man ju törstig av!
Tänker jag när du skriver att du tar 2 resorb om dagen... om du inte totalt utesluter salt i din vanliga kost kan det ju mycket väl vara så att det istället blir för mycket salt?

Ett annat tips är: Om du nu ändå känner dig bakis så passa på och drick nåt du tycker är gott kvällen innan om du nu ändå blir bakis!

När ni pratar om "Bakis" hur är det ni menar då? Illamående, värk i huet, seg, trött eller vad?

12