Quote from Guest on 6 April 2010, 13:23Hej!
Har ni lika ojämn hastiget som jag då ni cyklar?
Kolla in denna graf:
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=8056837&ShowChart=yes
Hej!
Har ni lika ojämn hastiget som jag då ni cyklar?
Kolla in denna graf:
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=8056837&ShowChart=yes
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 13:33Det beror på omständigheterna.
Det beror på omständigheterna.
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 13:36å fan... 😉
Detta var en lugn cykeltur då det var premiär både ute och med ny cykel. Blåste konstant motvind vilket gjorde att snitthastigheten blev ganska så låg.
å fan... 😉
Detta var en lugn cykeltur då det var premiär både ute och med ny cykel. Blåste konstant motvind vilket gjorde att snitthastigheten blev ganska så låg.
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 13:38Vägen är sällan i våg och vinden förändras.
Då alternerar hastigheten även om effekten är den samma.
Vilket den sällan är utan effektmätare.
Vägen är sällan i våg och vinden förändras.
Då alternerar hastigheten även om effekten är den samma.
Vilket den sällan är utan effektmätare.
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 14:42Jag kanske har läst slarvigt, men vad mäter du hastigheten med?
Vissa utrustningar (Polar pulsklockor, trådlösa cykeldatorer, mm) är känsliga för starka magnetfält och/eller el-ledningar. Så om du cyklar under en kraftledning, bredvid ett järnvägsspår el
Jag kanske har läst slarvigt, men vad mäter du hastigheten med?
Vissa utrustningar (Polar pulsklockor, trådlösa cykeldatorer, mm) är känsliga för starka magnetfält och/eller el-ledningar. Så om du cyklar under en kraftledning, bredvid ett järnvägsspår el
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 14:55Jag använder en Garmin 310 XT HRM... GPS alltså 🙂 och inga störande kraftfält i min väg.
Jag använder en Garmin 310 XT HRM... GPS alltså 🙂 och inga störande kraftfält i min väg.
Quote from ellen olsson on 6 April 2010, 16:20Ännu en felkälla m.a.o. om du inte har den kombinerade kadens- och fartsensorn.
Ännu en felkälla m.a.o. om du inte har den kombinerade kadens- och fartsensorn.
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 16:35Polar har vissa billigare varianter som reagerar på magnetfälten men de lite bättre fungerar klanderfritt.
Polar har vissa billigare varianter som reagerar på magnetfälten men de lite bättre fungerar klanderfritt.
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 16:39Om jag förstår manualen rätt uppdaterar den vart man är var 4:e sekund och jag tror att jag faktiskt håller sådan ojämn hastighet men frågan var om det är "normalt" eller inte.
Om jag förstår manualen rätt uppdaterar den vart man är var 4:e sekund och jag tror att jag faktiskt håller sådan ojämn hastighet men frågan var om det är "normalt" eller inte.
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 16:43"Alla" har varierande hastighet när de kör ensamma av ovan nämnda skäl.
"Alla" har varierande hastighet när de kör ensamma av ovan nämnda skäl.