Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

På grund av att Funbeat inte har speciellt bra utformat formulär för inmatning av träning och ingen rimlighetskontroll heller (så vitt jag vet), så händer det då och då att medlemmar registrerat helt tokiga siffror. Ett klassiskt fel är att missa att man

jag göra det ibland. om det är någon jag inte känner så påpeka jag bara det, om det är någon jag känner så skoja med de lite.

Helt okej att påpeka. Har personen valt att ha sin dagbok öppen så är det ju ett val. Finns alternativet att inte visa träningen om någon nu är känslig.
Om du skriver just det, att det finns en topplista vars funktion förstörs om personer regar galet fel

Jag skulle vilja att man påpekade det för mig i varje fall. Att salta registrering av tid vinner ju ingen på och som du säger, misstag kan alla göra.

Anser oxå att det är ok att påpeka.
Jag skriver ibland en skämtsam kommentar om jag ser något tokigt.
Har själv gjort det flera gånger och är tacksam om någon uppmärksammar och upplyser mig.

Blir oxå tacksam om det påpekas, reggar ju för att kunna ha min egen statistik att falla tillbaka på och kunna läsa ut skillnader osv. Något som falerar totalt vid en sån felregistrering. När det sen även dyker upp på topplistor bör man försöka vara extra

Tackar för svaren, det verkar som ni är inne på samma linje som jag är i den här frågan. Jag skulle själv vara tacksam över det eftersom jag brukar titta tillbaka på min statistik i efterhand och jämför med tidigare år osv.

Helt ok att påpeka!

Märkligt är dock att inte funbeat fixar det redan vid inmatningen. Det är ju tämligen enkelt att göra en rimlighetskontroll då.

precis, inte många som simma snabbare än 10min/km eller 6km/h

Helt okej att påpeka. Inmatningen sker väl för egen skull antar jag och då blir det helt galet vid sammanräkningen av en period om fel data matas in.