Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 08:50Hej.
Rent fysiologiskt så är det bättre att träna två pass en dag och lägga in en vilodag, än att träna varje dag. Återhämtningen är inte att förglömma.
Sen har vi tidsaspekter mm mm att ta hänsyn till. Men det är en annan sak det.
Jag ser det på följ
Hej.
Rent fysiologiskt så är det bättre att träna två pass en dag och lägga in en vilodag, än att träna varje dag. Återhämtningen är inte att förglömma.
Sen har vi tidsaspekter mm mm att ta hänsyn till. Men det är en annan sak det.
Jag ser det på följ
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 09:18Ja det är mycket bättre att köra hårt två dagar, en vilodag och sedan tre hårda dagar igen följt av en vilodag än 5 hårda dagar på raken.
Sedan är nog det absolut bästa att inte alltid köra samma typ av pass utan variera sig lite i intensitet, styrka och
Ja det är mycket bättre att köra hårt två dagar, en vilodag och sedan tre hårda dagar igen följt av en vilodag än 5 hårda dagar på raken.
Sedan är nog det absolut bästa att inte alltid köra samma typ av pass utan variera sig lite i intensitet, styrka och
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 10:45Bara helt på vad du vill bli bra på.
Bara helt på vad du vill bli bra på.
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 12:00Allt beror på vilken nivå man börjar på och vad man vill uppnå.
Om man är nybörjare så är det viktigt att bygga upp en bra grund att stå på . Det gör man med att börja träna ganska lätt men ofta, sedan får man öka mängden och intensiteten
Allt beror på vilken nivå man börjar på och vad man vill uppnå.
Om man är nybörjare så är det viktigt att bygga upp en bra grund att stå på . Det gör man med att börja träna ganska lätt men ofta, sedan får man öka mängden och intensiteten
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 12:05Det är också svårt att jämföra distanser. Vi cyklar olika fort.
Jag brukar prata antal timmar i cykling.
Det är också svårt att jämföra distanser. Vi cyklar olika fort.
Jag brukar prata antal timmar i cykling.
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 16:10Så här tycker jag:
Gå ner i vikt gör du genom att inte äta för mycket.
Cykla gör du för att förbättra konditionen och må bra (och kanske ha lite roligt på köpet).
Cyklingen kan i och för sig hjälpa dig gå ner i vikt, men onödigt att ha viktminskningen i f
Så här tycker jag:
Gå ner i vikt gör du genom att inte äta för mycket.
Cykla gör du för att förbättra konditionen och må bra (och kanske ha lite roligt på köpet).
Cyklingen kan i och för sig hjälpa dig gå ner i vikt, men onödigt att ha viktminskningen i f