Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har en liten fråga. Jag har alltid använt Runkeeper men tröttnat på att fippla med telefonen under passen och köpt en Garmin Forerunner 235 istället. Jag vill ju fortfarande få in mina pass i Runkeeper och provade då att exportera data från Garmin til

Runkeeper kan inte vara mer exakt än GPS-modulen i din telefon tillåter den att vara. De flesta telefoner har sämre GPS-precision än t om den billigaste klockan, och inte ens klockor är superexakta.

Det finns säkert undantag, klockor som är superusla oc

Jag har samma problem men från min Garmin Fenix (via Connect.garmin.com förstås) via TCX till Funbeat. Min mycket oprofessionella förklaring är att Funbeat, i ditt fall Runkeeper, får över rådata på löpningens bansträckning och räknar sen själv ut längden

Jamen visst är det irriterande! Man tycker ju att filen borde innehålla den "rätta" längden men det verkar som om Runkeeper räknar om kartan...
Nåja, jag kan ju alltid logga de där sista metrarna som ett manuellt pass 😉
Tack för era svar!

Jenny, grejen är som Pontus säger att klockan kan inte mäta en distans. Den bara registrerar en jäkla massa datapunkter, dvs kl xxx befann jag mig på koordinater yyy.zzz.
Dessa punkter hamnar i en tcx-fil som måste bearbetas av ett program, T ex Garmin Ex