Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonOlika regler i olika lopp
You need to log in to create posts and topics.

Det Torbjörn säger stämmer faktiskt rätt bra. Det är olidligt när det blir 22-23 grader i vattnet och man simmar på med våtdräkt.

Det är mer rättvist utan än med våtdräkt. De som är dåliga simmar gynnas mer av våtdräkten än de som är bra 🙁

Då kan man väl ha en elitklass för alla med inbyggd kärnreaktor, och en motionärsklass där man inte är lika rättvis åt fel håll?

Och då få 4 startande i varje klass? I och med att jag kört totalt 3 tävlingar utan våtdräkt på över 30 så är detta inte ett problem iaf.

Jag har bara sett ett par tri-tävlingar, men det var betydligt fler än åtta tävlande i alla...

Du förstår vad jag menar.

Att ha våtdräkt har väl inte varit något som SKA ingå egentligen utan det har tillkommit pga att det varit kallt i vattnet. Lite av grejen med triathlon är att man ska göra det utan hjälp av flythjälpmedel (som våtdräkt), cykelm

Man kan ju göra det utan cykel också då. Kanske skor är nästa sak att ta bort? Bara för att sporten uppfanns av nån exotermisk nördduo i södra Kalifornien, betyder det inte att det för alltid måste vara en sport enbart för folk med överaktiv temperaturreg

Man bör inte ändra våtdräktsreglerna pga att du fryser i vattnet om det inte är 28 grader i det.

Hur ofta har våtdräkt INTE varit tillåtet på svenska tävlingar? Det känns vanligare att simningen blivit inställd helt (för motionärerna då).

I sjöar är det väl oftast bra mycket varmare än 21°C sommartid. Till och med i havet kan det ju vara det.

Erik, som jag skrev tidigare så har det bara hänt 3 gånger jag har varit med (alla under 2009). Har haft över 30 starter.

Det är alltså inte ett problem då det händer så sällan.