Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningolika sorters pass
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Jag älskar att springa. Hade en period för ett år sedan ungefär då jag "nördade" ner mig och läste en massa osv. Har varit en period nu då jag fokuserat på annan träning men vill nu under sommaren och sedan i höst tillbaka till mer löpning. MEN, all

Ok! Här kommer ett förslag!

Tisdag: Hårt i 40-60 minuter. Försök hålla tröskelpuls. Intervaller om kroppen är på humör och om du är vältränad.

Torsdag: Samma som tisdag. Lite backträning skadar inte då och då. 😉

Lördag: Långpass. 2-4 timmar i luuungt

Är också novis men kör enligt nedan:

Måndag: Teknikpass, koncentrerar mig på löpteknik.
Tisdag: Simining 1000-1500m
Onsdag: Backträning alt intervallträning
Torsdag: Simning 1000-1500m
Fredag: Vila
Lördag: Långpass i "mystempo"
Söndag: Vila

Har inga t

Personligen anpassar jag mina distanspass till mina fridagar då jag både har tid och ork. 🙂

Oboy 40-60min i tröskelpuls/tempo. Låter SKITjobbigt...

Mitt tips till dig: Fundera inte så himla mycket på innerhållet. Du kommer bli bättre på att springa hur du än gör när du är på din nivå. Försök bara att springa regelbundet. Gärna 3 pass i veckan.

Det är bara mentalt jobbigt. 🙂

Närå, det behöver inte vara tröskel men ta gärna i lite extra så du blir ordentligt anfådd i 40 minuter.

Du har fått jättefina förslag på hur man kan lägga upp träningen, och dom fungerar jättebra för att träna upp sig. Men jag vill ge ett annat förslag. Du skriver att du älskar att springa. Varför då inte springa det du tycker bäst om att springa? Tycker du

(t+) Torbjörn.