Quote from Funbeat user on 19 July 2011, 15:05Du borde prova så du vet hur det fungerar.
Edit tyckte att detta blev mer lättläst.
Du borde prova så du vet hur det fungerar.
Edit tyckte att detta blev mer lättläst.
Quote from Elias Engqvist on 19 July 2011, 15:31Var tvungen att kolla - om jag jämför snittiderna på två olympiska (i stockholm 2008 o 2009) och två Kalmar järnmän (2007 o 2010) så ser dom ut så här i %:
....................t1+t2 sim cykel löpn
Olympisk: 2,8 20,6 43,5 33,1
Järnman: 1
Var tvungen att kolla - om jag jämför snittiderna på två olympiska (i stockholm 2008 o 2009) och två Kalmar järnmän (2007 o 2010) så ser dom ut så här i %:
....................t1+t2 sim cykel löpn
Olympisk: 2,8 20,6 43,5 33,1
Järnman: 1
Quote from Håkan Öhling on 19 July 2011, 17:48Jag förstår inte alls vad dessa %-siffror har med frågan att göra. Det handlar ju om hur man lägger upp sitt lopp, inte hur lång resp gren tar av helheten. Dessutom varierar det väl väldigt mycket över vad man där bra på.
Mitt tips är att inte ta det al
Jag förstår inte alls vad dessa %-siffror har med frågan att göra. Det handlar ju om hur man lägger upp sitt lopp, inte hur lång resp gren tar av helheten. Dessutom varierar det väl väldigt mycket över vad man där bra på.
Mitt tips är att inte ta det al
Quote from Jonathan Lilja Lindström on 19 July 2011, 18:58Jag håller med Torbjörn.
Jag simmar nästan slut på överkroppen, men tar det lugnt med benen. På halvan lägger jag på lite ben mot slutet så att de ska bli uppvärmda. Pulsmässigt blir det inte så mycket eftersom jag inte är så stark i överkroppen
Sedan c
Jag håller med Torbjörn.
Jag simmar nästan slut på överkroppen, men tar det lugnt med benen. På halvan lägger jag på lite ben mot slutet så att de ska bli uppvärmda. Pulsmässigt blir det inte så mycket eftersom jag inte är så stark i överkroppen
Sedan c
Quote from Funbeat user on 19 July 2011, 19:42Det är ju klart att man får en låg cykelprocent om löpningen varit tung. Det behöver ju inte betyda att man cyklat snabbt utan kan ju bara varit att man sprungit långsamt.
Det är ju klart att man får en låg cykelprocent om löpningen varit tung. Det behöver ju inte betyda att man cyklat snabbt utan kan ju bara varit att man sprungit långsamt.
Quote from Funbeat user on 20 July 2011, 00:05Jag har också funderingar på hur jag ska lägga upp loppet på Kalmar. Jag har hittils kört två stycken 1/2-ironman. Tjörn förra året och Vansbro i år. Simmet har jag inga problem med, där vet jag hur mycket ansträngning jag kan använda men cyklingen och lö
Jag har också funderingar på hur jag ska lägga upp loppet på Kalmar. Jag har hittils kört två stycken 1/2-ironman. Tjörn förra året och Vansbro i år. Simmet har jag inga problem med, där vet jag hur mycket ansträngning jag kan använda men cyklingen och lö
Quote from Funbeat user on 20 July 2011, 21:09Håller med Torbjörn här - man kan flånga på rätt hårt i alla disciplinerna. Inom vissa gränser såklart. På HIM och IM blir det viktigt att hänga med bra med vätske och energiintag på cyklingen men så länge man har *energi* kvar att springa på finns inga s
Håller med Torbjörn här - man kan flånga på rätt hårt i alla disciplinerna. Inom vissa gränser såklart. På HIM och IM blir det viktigt att hänga med bra med vätske och energiintag på cyklingen men så länge man har *energi* kvar att springa på finns inga s
Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 20:55Hittade detta om det fortfarande är intressant...
http://new.fastforwardsports.net/index.php/resources/calculator/
Hittade detta om det fortfarande är intressant...
http://new.fastforwardsports.net/index.php/resources/calculator/
Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 21:57Tack för alla svar och för att ni delar med er av era erfarenheter. Eftersom min känsla i sprint och olympisk är att det går att pressa ur oväntat mycket ur kroppen tack vare variationen mellan de tre momenten, väljer jag att lyssna mest på er som stöder
Tack för alla svar och för att ni delar med er av era erfarenheter. Eftersom min känsla i sprint och olympisk är att det går att pressa ur oväntat mycket ur kroppen tack vare variationen mellan de tre momenten, väljer jag att lyssna mest på er som stöder