Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOm man får ont...
You need to log in to create posts and topics.

...på insidan av skenbenet, precis ovanför foten och en bit upp när man springer, kan man då anta att man behöver skor med bättre stöd på insidan av foten?
Andra möjliga orsaker?

Hur långt springer du, hur länge har du utövat löpning?
Vad har du för skor nu?
Lättaste sättet att veta är att gå till antingen löplabbet om de finns i din stad, de ger gratis konsultation om din fråga, eller besöka någon ann handel som säljer löpskor so

Jodå, jag ska gå till löplabbet, men tänkte spana lite på skor på nätet först så man har lite koll på vad som finns!
Då kan det ju vara bra att veta vilka typer av skor man ska titta på.
Jag är inte någon van löpare, har hittills sprungit väldigt sporadis

Jag var själv ute och sprang igår, jag har skit ont i mina fötter idag och mina smalben värker. Men jag väger lite mycket för att springa just nu och dessutom är det bara tredje gången på jätte länge. Man får ont i början. Jag har utprovade skor som kosta

Emelie, jag var hos en sjukgymnast på Idrotts Medicinskt Center för några veckor sedan och nämnde i förbifarten exakt samma problem som du skriver om (värk på insidan av skenbenet ovanför foten, och en bit upp). Där sitter benhinnorna och han sa att om ma

Linus;
Det kan nog mycket väl stämma, jag får se om det hjälper med nya skor, hoppas det!

Oj vad jag känner igen mig! Var hos sjukgymnasten för exakt samma problem igår. Fick några tips av henne som åtminstone ska mildra problemen: 1.) joggingskor med pronationsstöd (fast det har jag redan) 2.) stretcha delen som gör ont. Svårt att beskriva hu

Du kanske skall fundera på att ändra ditt löpsteg också?

Jag har alltid pronerat och haft jättestabila skor, tills jag i vintras fick tips om
ett par böcker kring löpteknik. Dels Romanovs Pose Running, dels Dryers Chi running.
Och se, genom annorlunda fo

Emilie,

Om du har långvariga problem som inte hjälps av ordentliga skor, stretching, osv så tycker jag att det är dags att gå till en OMT-utbildad sjukgymnast (http://www.omtsweden.se/ -->info --> hitta din sjukgymnast) som kan titta vidare på hur du be