Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningOmvandla tider
You need to log in to create posts and topics.

12

Man vill ju se utveckling men det är svårt när man inte vet hur olika tider står sej.
Allt jag simmar är crawl och jag hoppas tekniken blir bättre så då vill jag bli snabbare också.

Om man simmade Vansbro på 1:05 med våtdräkt, vad skulle den tiden vara l

Det är inte helt enkelt att ha en generell formel simpasset alla. En del simmare med riktigt usel teknik tjänar betydligt mer på våtdräkt medan andra förlorar väldigt mycket på Open Water. Men min erfarenhet är att man simmar ungefär 4-5 sek snabbare per

Fast i Vansbro är det "medflyt" ca 2 km och ca 1 km motström. Har man simmat sista benet nära stranden så är motströmmen knappast kännbar. Å andra sidan tyckte jag att det var köerna i vattnet i Vansbro som förstörde mitt resultat (= orutin att välja fel

Sant, Anders! Jag kompenserade inte alls för strömmar!

man kan inte jämnför en 1500 i bassäng till vansbro. man kan inte äns jämför en vansbro år till år.

jag simmade 20:00 1500m i bassäng i mars och sedan vansbro simmade jag på 36:10.

1/2 + 2min

Thoren har i bassäng 16:57 och 30:29 på vansbro....1/2 + 1

Det där är en omöjlig uppgift. OW simmas under varierande förhållanden som vind, vågor, vattentemperatur och strömmar. Våtdräkt är värdefullare ju sämre teknik man har. Jag har testat på en bana i Norasjön. Den tog 1,12 med våtdräkt och 1,22 utan. Hur lån

Tack för svaren, jorå jag fattar att frågan är näst intill omöjlig. Men om jag lägger ihop svaren och väljer att lyssna på det som passar bäst( så gör man alltid) kommer jag fram till följande.
Ryan är 10% snabbare än 2x1500.

33x2 å 10% bättre är lika me

Vi håller alla tummarna för att du kapar perset rejält i Vansbro. 🙂

Men som sagts ovan varierar tiderna i Vansbro rejält år från år beroende på vattentemperatur och vattennivå (=ström). "Bästa" tiden får du om det är såpass kallt att loppet kortas till 2000 m - de sista 1000 motströms tas bort - vilket jag varit med om tv

Tiderna varierar inte bara från år till år, utan även beroende på hur bra du är på att träffa av strömmar (när du vill ha det) och slippa motströms. En erfaren simmare som kan banan kan välja att simma en något längre sträcka men ändå få det att gå snabba

12