Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningOmvandla tider
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag simmare 750 m i bassäng på 10:37, halvsimmet på 23:17 och Vansbro på 40:02 (2009 så "snabbt" år). Hamnade precis utanför topp 100.

Men jag är gammal simmare så tjänar relativt lite på dräkten.

jag är en gammal simmare och jag känner upp mot 6sek/100m skulle jag tror. men eftersom vansbro simma man mot ström är det svårt att säg.

2009 skulle inte har simmat efter mars, men var envis att tävla på vansbro
mars 800m bassäng 9:54 (1:14/100m)
juli

Japp! så är det, som man frågar får man svar. Fattar inte varför jag blandade in Vansbro för, det är ju inge viktigt med tiden där ;). Det är OW som är intressant, i Triatlon sammanhang i mitt fall.
Jag vill bli bättre på 1500m OW, det är det man simmar i

Tjänar man ca 2sek på en "okej" voltvändning kontra att sätta handen i väggen och skjuta ifrån måntro? Dvs 6sek på en hundring?

På första ja 🙂 sen har man ju 4 vändningar. Jippi! 😀

Hur mycket man känner kommer var olika. Det bero på din teknik och kropp. Min teknik är nästan bara arm. När jag simma ow med dräkt känns det mer som att paddla på en surfboard eftersom jag ligger så mycket högre upp.

Sedan är jag ca 15kg övervikt (95%

Jag sa att jag skulle höra av mej, och det gör jag nu.
I fjol simmade jag Vansbro på 1:05:46. Under vinter och vår lyckades jag komma ner i samma (blixtrande)hastighet i 25 meters bassäng, 32:32 på 1500m, tackvare simskola med Pontus och Ryans roliga Aqua

Körde också båda, 45 min blankt på tri och 53:57 på söndagen.
Tänk på att i lördags var det väl i princip lika långt med- som motströms medans du har 2 km med och 1 km mot på söndagen.

Jag är ca 5kg mindre nu än i feb då jag simmade en 1500 på 20min 1:20/100. Att simma långt i bassäng kräver lite mer taktik och kontrollerat simning. I bassängen har du 59 vändningar som kan vinna eller kosta dig 1-2s/st.

Igår hade jag 1:10.7/100m snitt.

12