Quote from Guest on 27 February 2013, 18:17Muskeln på vänster baksida lår har blivit väldigt stel och öm på mej när jag så smått dragit igång med löpträningen efter mestadels skidåkning sen jul. Löptränade en hel del i fjol och kände av i samma muskel då med, men inte som nu, då var det mer en lit
Muskeln på vänster baksida lår har blivit väldigt stel och öm på mej när jag så smått dragit igång med löpträningen efter mestadels skidåkning sen jul. Löptränade en hel del i fjol och kände av i samma muskel då med, men inte som nu, då var det mer en lit
Quote from Elias Engqvist on 27 February 2013, 18:27Låter som nåt problem med ryggen tycker jag. Gå till en duktig naprapat el. liknande!
Låter som nåt problem med ryggen tycker jag. Gå till en duktig naprapat el. liknande!
Quote from Funbeat user on 27 February 2013, 19:25Håller med Christer. Jag hade problem med baksida lår. Efter ca 1,5 vecka gick jag till naprapat och plupp var problemet borta. Det var inte där problemet visade sig som problemet satt, utan i ryggen.
Håller med Christer. Jag hade problem med baksida lår. Efter ca 1,5 vecka gick jag till naprapat och plupp var problemet borta. Det var inte där problemet visade sig som problemet satt, utan i ryggen.
Quote from Funbeat user on 27 February 2013, 21:47Kolla om benen är olika långa! Stor skillnad ser vem som helst, om Du ligger ner, eller bakifrån genom att knävecken hamnar på olika höjd.
Har Du tid och pengar, gå till en ortopedtekniker. De privata är, enligt min erfarenhet, inte billigare än Landstin
Kolla om benen är olika långa! Stor skillnad ser vem som helst, om Du ligger ner, eller bakifrån genom att knävecken hamnar på olika höjd.
Har Du tid och pengar, gå till en ortopedtekniker. De privata är, enligt min erfarenhet, inte billigare än Landstin
Quote from Funbeat user on 27 February 2013, 21:49Ryggont och besvär med hamstrings (musklerna på lårets baksida) hänger ihop! Men oftare är det nog så att förstnämnda - att man är kort "där bak" - ger ryggbesvären (genom att man översträcker i knäna och tippar bäckenet) ger ryggbesvär, än tvärtom.......
Ryggont och besvär med hamstrings (musklerna på lårets baksida) hänger ihop! Men oftare är det nog så att förstnämnda - att man är kort "där bak" - ger ryggbesvären (genom att man översträcker i knäna och tippar bäckenet) ger ryggbesvär, än tvärtom.......
Quote from Funbeat user on 27 February 2013, 22:50Jag hade först gått till en bra massör. Sedan om det kommer tillbaka söka upp någon som kan lösa gåtan.
Jag hade först gått till en bra massör. Sedan om det kommer tillbaka söka upp någon som kan lösa gåtan.
Quote from Funbeat user on 28 February 2013, 21:24Stretcha baksida lår. Har haft samma problem som dig och precis som någon skrev ovan så blir musklerna korta. Detta gör sedan att det finns risk för att du får en "uträtad lordos". Sätt upp foten på ett knähögt föremål, typ andra trappsteget eller någon f
Stretcha baksida lår. Har haft samma problem som dig och precis som någon skrev ovan så blir musklerna korta. Detta gör sedan att det finns risk för att du får en "uträtad lordos". Sätt upp foten på ett knähögt föremål, typ andra trappsteget eller någon f