Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt av tights!!
You need to log in to create posts and topics.

Hej!
Det här läsåret pluggar jag i Kanada och det är rätt så kallt här. Jag har sprungit rätt intensivt det senaste halvåret och har inga planer på att sluta. Så häromdagen köpte jag ett par tights att springa i. Tidigare har jag bara sprungit i shorts. J

Jag springer både ofta och länge i tights och har aldrig upplevt det som du beskriver.

Jag springer bara i tights, både korta och långa, men har aldrig märkt nåt liknande. Det känns som att du trots allt verkar ha fått tag i en modell eller storlek som inte riktigt passar dig.

Det var ett nytt bekymmer som jag aldrig hört talas om förut. Är du säker på att tightsen inte gör att du omedvetet ändrar löpsteg eller nått? Springer stelare med benen eftersomdet sitter åt nåt?

(Fast det kanske bara är katter som blir stela som pinnar

Henke, jag tror INTE att storleken är den rätta. Förmodligen har Du kraftigare anklar och vader än vad som är uträknat för den storleken, och därför bör Du gå upp i storlek, om Du upplever att "det sitter åt" och ger Dig de problemen.

Modeller är olika,

Tack för snabba svar.

Jag har inte heller ngn aning om vad det beror på. Men jag vill ju inte springa runt i "mjukisbyxor" heller så jag ska ge tightsen några chanser till.

De är i ett rätt rejält material, gjorda för att man ska kunna springa i kalla k

Du har möjligtvis inte kört en "Kriss Kross":are, och vänt brallorna bak och fram...? 🙂

Men in tights! En syn för gudarna!:D

Om det är "vintertights" du menar så är dom inte alls lika elastiska som vanliga tights. Mina sitter som korvskinn och är tom svåra att dra på. Jag tycker det låter som om du valt en modell som inte passar riktigt - om det är så att storleken för övrigt ä

Tänk om dom spricker.:D