Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt baksida ben...
You need to log in to create posts and topics.

Har problem med baksidan av båda benen sedan Lidingöloppet...

Vä ben: Det stramar i knävecket/övre delen av vaden, känns som nån muskel är "för kort".
Hö: ben: Stramande känsla i hamstring.

Provade vila ut det, sprang ingenting på 4 veckor, hjälpte inte

Gå till en massör.
Jag har från och till (eller snarare återkommande) problem med baksidorna. Gick till massör som tryckte ut triggerpunkter jag hade i muskulaturen både i hamstrings och gluteus (och säkert diverse andra muskler).
Därefter var jag besvärs

Låter exakt som ett problem som jag också har. Ibland när jag sätter mig ned på huk så känns dock baksidan av knät "tjockt", ungefär som om det vore väldigt svullet.

Jag fick det efter att jag börjat cykla och fick tipset av Daniel Säfström att sänka sad

Har samma känsla som ni beskriver och det kom efter några tuffa cykelpass i september. Löpning fungerar så länge det inte går för fort, men promenad stramar mer?
Var hos ortoped igår och han konstaterade att det var en överansträngd muskel/sena som ställd

Jag brukar känna det här när jag har tränat lite mer än jag riktigt pallar med givet förutsättningarna. Har gett sig när man har slagit av på takten lite för att öka senare igen när kroppen har kommit ifatt.

Ok, skall testa med massage och se om det funkar!
Tack för svaren!