Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt höger axel under löpning?
You need to log in to create posts and topics.

När jag är ute och springer så får jag ofta ont på höger sida mellan nacke och axel, någon som vet vad det kan bero på och vad jag kan göra för att förhindra det. Jag har oftast mobilen på vänster arm i en mobilhållare och har tänkt att det kan ha med det

Hej hej

Har du provat att klämma på punkten som smärtan kommer ifrån?

Det kan ju vara nån muskel som är lite spänd eller liknande. Alla muskel och senor påverkas ju av resten av kroppen så har du ett problem nån stans kan det påverka dig på ett helt ann

Jag tippar att Ida är ute på rätt väg....en muskel blir överbelastad å gör ont å då kan man klämma på den så att den blir längre å mera genomblödad...MEN troligen är det något som ligger aningen fel där uppe i din rygg å kotorna å så....satsa en femhundr

Tack för tipsen. Ska testa klämma och känna lite själv innan jag går till ett proffs, men gissar att jag kommer måste bege mig dit.

Det skulle även kunna vara att du inte springer avslappnat med axelpartiet och att din/dina muskler efter ett tag säger stopp för att du spänt dig.
Testa att både innan och under och efter passet stanna upp, höj axlarna mot öronen och sen släpp ner dem.
H

Har för mig jag fick liknande problem för något år sedan och fick tipset att kolla om jag spänner händerna. Så nu ha rjag mer avslappnade händer/fingrar och lite då och då släpper jag ner armerna så de bara hänger en liten liten stund så de får vila lite.

jag får också ont i axeln ibland, men jag tror att det beror på för dålig uppladdning med mat/kolhydrater. på intervaller brukar jag få det om jag inte ätit tillräckligt innan. aldrig på långa pass. får jag det på tröskelpass eller liknande så får jag ta

Hm, ja då det har varit lite småkallt så har jag hållt fast i tröjarmen med händerna, alltså knutit händerna, det kanske man ska låta bli då?
Jag försöker tänka mycket på hur jag har armarna, men jag är nybörjare och har försökt göra så som det faller si

Jag kan känna att jag ibland får någon slags håll-liknande känsla fast i axeln ibland och då försöker jag spänna/slappna av och rulla på axlarna för att det ska bli bättre. Fick det ALLTID förr när jag var otränad och nu slår det till då och då.