Quote from Guest on 10 April 2007, 09:21Hejsan.
Har anmält mig till Göteborgsvarvet i år och har därför börjat satsa mer på distanslöpning. Är egentligen ingen löpare, har fel kroppsbyggnad för det... (Baktung=)) Är en sådan löpare som annars legat och harvat runt milen på mina rundor, men aldr
Hejsan.
Har anmält mig till Göteborgsvarvet i år och har därför börjat satsa mer på distanslöpning. Är egentligen ingen löpare, har fel kroppsbyggnad för det... (Baktung=)) Är en sådan löpare som annars legat och harvat runt milen på mina rundor, men aldr
Quote from Urban Nilsson on 10 April 2007, 09:31Stel i muskeln på utsidan lår (som binder upp mot rumpan och ned mot knät) får jag också ont i med jämna mellanrum av löpningen. Jag brukar då ha stretchat för dåligt. Oftast rumpan i mitt fall men det finns flera sätt att stretcha den muskeln.
Pröva Mal
Stel i muskeln på utsidan lår (som binder upp mot rumpan och ned mot knät) får jag också ont i med jämna mellanrum av löpningen. Jag brukar då ha stretchat för dåligt. Oftast rumpan i mitt fall men det finns flera sätt att stretcha den muskeln.
Pröva Mal
Quote from Funbeat user on 10 April 2007, 11:42Detta är EXAKT samma sak som jag hade i vintras och jag tror att Daniel menar liknande här ovanför. Jag hade så pass ont dagen efter ett distanspass att jag haltade kraftigt efter att ha suttit ned ett tag. Mina sätesmuskler var anpassade till sprint egen
Detta är EXAKT samma sak som jag hade i vintras och jag tror att Daniel menar liknande här ovanför. Jag hade så pass ont dagen efter ett distanspass att jag haltade kraftigt efter att ha suttit ned ett tag. Mina sätesmuskler var anpassade till sprint egen
Quote from Ida Wilhelmson on 10 April 2007, 12:42Tack för era tips! Jag får helt enkelt hålla tummarna för att det är så enkelt som korta/stela muskler! Den stretchen ni förordar körde jag typ igår, fast på golvet. Ska absolut testa nästa gång att lägga upp benet på något högre!
Men då vågar jag nog ku
Tack för era tips! Jag får helt enkelt hålla tummarna för att det är så enkelt som korta/stela muskler! Den stretchen ni förordar körde jag typ igår, fast på golvet. Ska absolut testa nästa gång att lägga upp benet på något högre!
Men då vågar jag nog ku
Quote from Martin Trygg on 10 April 2007, 13:30Jag hade också samma problem när jag började löpträna för ett par år sedan. Hjälpen: Stretch samt träning av höftböjarmuskeln! Om den inte är tillräckligt stark så kopplar den lilla tensorn vid sidan in istället, vilket kan leda till att man får ont.
Lyck
Jag hade också samma problem när jag började löpträna för ett par år sedan. Hjälpen: Stretch samt träning av höftböjarmuskeln! Om den inte är tillräckligt stark så kopplar den lilla tensorn vid sidan in istället, vilket kan leda till att man får ont.
Lyck
Quote from Urban Nilsson on 10 April 2007, 13:56Blix: Stretcha alltid i minst 60 sek så får du ut mer av din stretch. Efter 30 sek kan man töja lite till istället 😉
Glöm inte att lite omild behandling hos en massör kan gör underverk.
Blix: Stretcha alltid i minst 60 sek så får du ut mer av din stretch. Efter 30 sek kan man töja lite till istället 😉
Glöm inte att lite omild behandling hos en massör kan gör underverk.
Quote from Ida Wilhelmson on 12 April 2007, 13:36Tack för era svar!
Har läst lite grann på nätet och insett att det finns ett ganska direkt samband mellan den "smärta" jag känner nu och utvecklande av löparknä, vilket jag ju INTE vill dra på mig! Har därför bokat en tid hos en naprapat med inriktning i
Tack för era svar!
Har läst lite grann på nätet och insett att det finns ett ganska direkt samband mellan den "smärta" jag känner nu och utvecklande av löparknä, vilket jag ju INTE vill dra på mig! Har därför bokat en tid hos en naprapat med inriktning i
Quote from Funbeat user on 15 April 2007, 08:19Jättebra tips du har fått. Viktigt att stretcha rumpan för att undvika "löparknä". (Fästet till rumpmuskeln sitter i knät och om rumpmuskeln drar ihop sig anstränger det fästet och man får ont i knät. Lätt att tro att det är knät det är fel på när det ege
Jättebra tips du har fått. Viktigt att stretcha rumpan för att undvika "löparknä". (Fästet till rumpmuskeln sitter i knät och om rumpmuskeln drar ihop sig anstränger det fästet och man får ont i knät. Lätt att tro att det är knät det är fel på när det ege
Quote from Fredrik Närenfors on 15 April 2007, 11:19Min Chiropraktor diagnosticerade löparknä på mitt högra knä. Han menade på att det var knotorna som kommit fel. Körde in en arm i knävecket och knäckte till över den så jag kände hur hela underbenet flyttade sig en bit, nånstans där bakom knät. Han gjorde
Min Chiropraktor diagnosticerade löparknä på mitt högra knä. Han menade på att det var knotorna som kommit fel. Körde in en arm i knävecket och knäckte till över den så jag kände hur hela underbenet flyttade sig en bit, nånstans där bakom knät. Han gjorde