Quote from Guest on 8 March 2008, 12:34HEJ,
Tränar mest löpning ca 3ggr /veckan varierande distanser mellan 5-15 km.
Har aldrig haft problem med fötterna , men har nu fått lite ont i vänster hälsena. inte värre än att jag kan träna, men vill inte riskera att det blir värre så jag tvingas göra
HEJ,
Tränar mest löpning ca 3ggr /veckan varierande distanser mellan 5-15 km.
Har aldrig haft problem med fötterna , men har nu fått lite ont i vänster hälsena. inte värre än att jag kan träna, men vill inte riskera att det blir värre så jag tvingas göra
Quote from Funbeat user on 8 March 2008, 12:44Excentriska tåhävningar, morgon, middag kväll! (gör dig någorlunda snäll som Olle skulle ha sagt :D)
Excentriska tåhävningar, morgon, middag kväll! (gör dig någorlunda snäll som Olle skulle ha sagt :D)
Quote from Funbeat user on 10 March 2008, 09:26Balansbräda funkade för mej.
Balansbräda funkade för mej.
Quote from Funbeat user on 10 March 2008, 19:12Excentriska tåhävningar är bra som sagt, men var försiktig att du inte överbelastar hälsenan. En tumregel är att smärtan i hälsenan inte ska förvärras från vecka till vecka. Starta lugnt och öka efterhand och ökar smärtan drar du ner på belastningen. När
Excentriska tåhävningar är bra som sagt, men var försiktig att du inte överbelastar hälsenan. En tumregel är att smärtan i hälsenan inte ska förvärras från vecka till vecka. Starta lugnt och öka efterhand och ökar smärtan drar du ner på belastningen. När
Quote from Funbeat user on 10 March 2008, 21:24Hej,
Tack för svaren. Ni är snabba på funbeat...
Var hos en massageterapeut som konstaterade att det hälseneonda härrörde från överansträngd vadmuskel egentligen! Förmodligen efter allt halkande på tjejvasan.
Ont gjorde det men det har redan släppt en del
Hej,
Tack för svaren. Ni är snabba på funbeat...
Var hos en massageterapeut som konstaterade att det hälseneonda härrörde från överansträngd vadmuskel egentligen! Förmodligen efter allt halkande på tjejvasan.
Ont gjorde det men det har redan släppt en del
Quote from Funbeat user on 10 March 2008, 22:01Senaste rön om hälsenor säger att man måste belasta senan för att bli frisk. (om man vill undvika operation)
(sök på Karin Grävare, sjukgymnast som har doktorerat i ämnet, har även mottagning i GBG)
Har du väldigt ont kan det vara aktuellt med ett kort up
Senaste rön om hälsenor säger att man måste belasta senan för att bli frisk. (om man vill undvika operation)
(sök på Karin Grävare, sjukgymnast som har doktorerat i ämnet, har även mottagning i GBG)
Har du väldigt ont kan det vara aktuellt med ett kort up
Quote from Funbeat user on 11 March 2008, 09:39Tips: kronisk hälseneinflammation kan botas med stötvågor. Min fru drogs med det i ett helt år men blev så bra att hon kunde ta långpromenader redan efter tre behandlingar. Hon räknar med att hon ska kunna börja jogga till våren. Hon hade försökt det mest
Tips: kronisk hälseneinflammation kan botas med stötvågor. Min fru drogs med det i ett helt år men blev så bra att hon kunde ta långpromenader redan efter tre behandlingar. Hon räknar med att hon ska kunna börja jogga till våren. Hon hade försökt det mest
Quote from Elias Engqvist on 11 March 2008, 09:42Har en kompis som fick hälseneproblem - läkarn sa att det skulle ta 10 veckor - efter ett år så tröttnade han, sprang 2 marathon på 2 veckor ... och blev bra!
Förhoppningsvis kan ni se Henrik i paralympics 17 september! Det kommer att gå på < 2.40 !!!
Har en kompis som fick hälseneproblem - läkarn sa att det skulle ta 10 veckor - efter ett år så tröttnade han, sprang 2 marathon på 2 veckor ... och blev bra!
Förhoppningsvis kan ni se Henrik i paralympics 17 september! Det kommer att gå på < 2.40 !!!
Quote from Therese Linner on 11 March 2008, 09:51Anders, tack för tipset! Jag har precis skummat Karin et al:s "Eccentric overload training for patients with chronic Achilles tendon pain - a randomised controlled study with reliability testing of the evaluation methods". Intressant!
Anders, tack för tipset! Jag har precis skummat Karin et al:s "Eccentric overload training for patients with chronic Achilles tendon pain - a randomised controlled study with reliability testing of the evaluation methods". Intressant!
Quote from Funbeat user on 11 March 2008, 10:22Annika, se där en titel som riktigt rinner av tungan!
Annika, se där en titel som riktigt rinner av tungan!