Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt i axel
You need to log in to create posts and topics.

Jag får, egentligen både vid löpning och spinning, lite ont i axlarna..i själva musklerna alltså..tar jag i med axelmusklerna när jag springer och stödjer mig snäppet för mkt på armarna när jag spinner eller vad ska jag sluta med för att inte känna av det

Du verkar spänna dig om det är alltid vid träning.
Dålig bålstabilitet?

En del springer med högt uppdragna axlar, spända armar och hårt knutna nävar, som om de tänker börja slåss mot nån. Som gjort för att bli trött eller få ont efter ett tag. Känn efter nästa gång, och om du spänner dej så försök medvetet sänka axlarna och s

Nja, bara spinning och nångång av de enstaka gånger jag faktiskt springer..annars vid armhävningar och axelpress osv..men det är väl kanske lite mer befogat tycker man..men ja..jag försöker att tänka på att inte knyta nävarna och så..men jag springer ändå

Jag kan också få oförklarligt ont i axlarna men inte så ofta just när jag tränar.
Ibland kan jag få tok-ont av tex IKEA-dagar...sant!
När man gått och gått och gått och börjar lessna, tröttna och bara vilja hem - då börjar det värka - på riktigt!
Låter

Jag får också ont då jag är på IKEA. I själen bl.a.

Skämt åsido så ett bra sätt är att då man springer medvetet spänna axlar och sen slappna av. Då känner man om man omedvetet springer och spänner sig!

Framför allt om man inte hittar någon genväg så man slipper asa sig fram hela slingan.

Det KAN vara s.k. "referred pain", alltså fortledd smärta, också. Om man får håll (som jag ofta får) kan det kännas som om det gör ont i höger axel eller båda axlarna, fast smärtan egentligen kommer ifrån diafragma (väl?). Men det lät inte riktigt som om

nää..håll var det ett bra tag sen jag fick senast..som tur är!..riktigt drygt!

Aha, det var ju skönt! Håll brukar ju ge med sig om man bara är envis och fortsätter träna...