Quote from Guest on 28 July 2009, 07:21Hej,
Är relativt ny på att springa som träningsform.
Har senaste året sprungit regelbundet. Oftast springer jag mellan 5 och 10 kilometer på runt 5.50 / 6.0 tempo.
Nu har jag börjat köra lite intervaller för att förbättra både tempo och kondition.
Eft
Hej,
Är relativt ny på att springa som träningsform.
Har senaste året sprungit regelbundet. Oftast springer jag mellan 5 och 10 kilometer på runt 5.50 / 6.0 tempo.
Nu har jag börjat köra lite intervaller för att förbättra både tempo och kondition.
Eft
Quote from Funbeat user on 28 July 2009, 07:31Det kan också vara en av vadmuskelerna som är svagare i förhållande till övre muskulatur. => tung exentrisk träning av vadmuskeln.
Det kan också vara en av vadmuskelerna som är svagare i förhållande till övre muskulatur. => tung exentrisk träning av vadmuskeln.
Quote from Funbeat user on 28 July 2009, 09:30Googla på "tibialis anterior" och kolla om det är den muskeln du får ont i.
Googla på "tibialis anterior" och kolla om det är den muskeln du får ont i.
Quote from Funbeat user on 28 July 2009, 10:57Är det bara normal smärta man kan vänta sig av tempoändring + intensitet ändring?
Ja / Kanske.En riktig benhinneinflammation, hur vet jag om jag fått det?
Det går inte över efter 2-3 dagar och det återkommer. Återkommande smärta eller ihållande smärta u
Är det bara normal smärta man kan vänta sig av tempoändring + intensitet ändring?
Ja / Kanske.
En riktig benhinneinflammation, hur vet jag om jag fått det?
Det går inte över efter 2-3 dagar och det återkommer. Återkommande smärta eller ihållande smärta u